در راستای شیوع بیماری‌های ویروسی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: از آنجا که در فصول سرد سال احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی افزایش می‌یابد بنابراین آموزش روستائیان در دستور کار دامپزشکی است.
کد خبر: ۵۳۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 10 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از آنجایی که شهرستان بویین‌زهرا از نظر تعداد دام موجود، جابجایی دام و موقعیت جغرافیایی که در مسیر ترانزیت دام زنده از استان‌های غربی ،شرقی و مرکزی است، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل بیماری‌ها در این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: از آنجا که در فصول سرد سال احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی افزایش می‌یابد بنابراین آموزش روستائیان در دستور کار دامپزشکی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: روستای قشلاق مرانلو با بیش از دو هزار رأس دام سنگین بوده که ضمن هماهنگی‌های انجام شده با مرکز ترویج جهاد کشاورزی شهرستان، یک کارگاه آموزشی در خصوص بیماری تب برفکی در این روستا برگزار شد که با استقبال خوب روستائیان همراه بود.

مهرزاده در پایان از تمام دامداران خواست تا ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای را رعایت کرده و در حمل و نقل و خرید دام از مناطق غیرآلوده کمال دقت و اهتمام لازم را به کار بندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار