کاظم پور:
رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین گفت: تشکیل کارگروه « بررسی مشکلات رسانه» در استانداری مهمترین خواسته خانه مطبوعات است.
کد خبر: ۵۳۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 10 December 2017
به گزارش تابناک قزوین، محمدکریم کاظم پور، رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در دیدار با زاهدی استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه رسانه و مطبوعات این است که جایگاه صنفی خانه مطبوعات به صورت جدی لحاظ نشده است.
وی افزود: جایگاه صنفی خانه مطبوعات نیازمند توجه بیشتری از سوی متولیان امر است، به نظر می‌رسد اگر این مسئله حل شود بخشی از موضوعات نظارتی ما رفع می‌شود که ورود غیرقانونی غیررسانه ای‌ها به حوزه رسانه و توزیع ناعادلانه آگهی‌ها به این موضوع بازمی‌گردد.
این مسئول با بیان اینکه جدی ترین مشکل رسانه‌ها موضوع اقتصاد آنهاست، گفت: البته مشکل اقتصاد رسانه یک مسئله کشوری است؛ اما برخی استان‌ها این موضوع را با اتخاذ تدابیری تا حدودی بهبود بخشیده اند که باید در استان قزوین هم این موضوع مدنظر قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: در گذشته به مطبوعات یارانه تامین کاغذ تعلق می‌گرفت که این روند هم اکنون تغییر کرده و مشروط به برخی حمایت‌های دیگر شده است که بیمه شدن خبرنگاران از سوی مدیران مسئول یکی از این موارد است؛ اما بسیاری از این مدیران مسئول توان پرداخت هزینه بیمه خبرنگاران خود را ندارند.
کاظم پور بیان کرد: تشکیل کارگروه "بررسی مشکلات رسانه" در استانداری مهمترین خواسته خانه مطبوعات است؛ زیرا با تشکیل این کارگروه به طور ریشه ای می‌توان مشکلات مطبوعات را کارشناسی کرده و راهکارهایی برای حل آنها ارائه داد.
وی تصریح کرد: خانه مطبوعات صنف وابسته به دولت است اما ما بودجه جاری نداریم؛ امروز نیازمند بودجه ویژه ای برای به کارگیری مدیر اجرایی هستیم تا روند پیگیری مطالبات بهبود یابد.
رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه رسانه و مطبوعات استان کمبود خبرنگار حرفه ای است که ضرورت آموزش تخصصی خبرنگاران احساس می‌شود و خانه مطبوعات با عقد تفاهم نامه‌هایی با برخی ادارات استان به دنبال آموزش خبرنگار تخصصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار