در راستای جلوگیری از انتقال تب مالت
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: پایش‌های متعدد و بازرسی‌های متناوب از تمام مراکز تولید و عرضه انجام شده و در صورتی که شرایط بهداشتی حاصل نشده باشد، از تولید و عرضه این محصولات جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 11 December 2017
مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: شیر به عنوان یکی از منابع مغذی و مهم زنجیره غذایی بوده و به دلیل غنی بودن، مستعد آن است که به راحتی به انواع باکتری‌ها آلوده شود؛ از سوی دیگر شیر می‌تواند به عنوان یکی از عوامل انتقال باکتری تب مالت و موجب بیماری مصرف‌کنندگان شود.

وی گفت: در راستای ارزیابی شیر عرضه شده در واحدهای لبنیاتی، نمونه‌برداری‌های دوره‌ای از این واحدها انجام شده است و با توجه به نتایج حاصله، متأسفانه شاهد آن هستیم که شیر عرضه شده کیفیت لازم را نداشته و در بعضی موارد غیرقابل استفاده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: بنابراین به دلیل اهمیت موضوع، جلسات متعددی در این زمینه برگزار و نتایج حاصله در قالب کارگاه‌های آموزشی و نامه‌های اخطار به مراکز عرضه ابلاغ شد.

مهرزاده در خصوص عرضه شیر خام فله گفت: این اداره تا کنون هیچ‌گونه پروانه و یا مجوزی برای فعالیت در زمینه عرضه شیر خام صادر نکرده و هیچ یک از این مراکز مورد تأیید این اداره نیست.

این مسؤول مطرح کرد: رسالت دامپزشکی ارتقا سطح سلامت فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره است، از همین رو پایش‌های متعدد و بازرسی‌های متناوب از تمام مراکز تولید و عرضه انجام شده و در صورتی که شرایط بهداشتی حاصل نشده باشد، از تولید و عرضه این محصولات جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا در پایان ضمن تأکید بر اینکه شیر خام عرضه شده به صورت فله مورد تأیید این اداره نیست از مردم خواست تا نسبت به تهیه شیر پاستوریزه اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار