مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروها به ویژه اقلام تزریقی از جمله دگزامتازون حتماً باید با تجویز نسخه پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه آن ممکن است عوارضی داشته باشد که این عوارض در افراد مختلف متفاوت است.
کد خبر: ۵۳۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 11 December 2017
امید کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین گفت: تمام داروها در کنار تأثیر مثبتی که بر درمان بیماری‌ها دارد، ممکن است عوارضی هم داشته باشد، بر این اساس ملاک تشخیص تجویز و مصرف دارو، نسخه پزشک است.

وی ضمن تأکید بر عدم مصرف دارو و بدون تجویز پزشک ادامه داد: داروها به ویژه اقلام تزریقی از جمله دگزامتازون حتماً باید با تجویز نسخه پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه آن ممکن است عوارضی داشته باشد که این عوارض در افراد مختلف متفاوت است.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: از این رو تنها پزشک است که با توجه به نوع بیماری، سوابق پزشکی بیمار و سایر موارد در مورد تجویز یا عدم تجویز دارو تصمیم می‌گیرد.

کاراگاه ضمن اعلام شماره 1490 سامانه اطلاع‌رسانی دارو گفت: مردم خوب استان می‌توانند ضمن تماس با این سامانه، پرسش‌ها و مشکلات خود را در خصوص دارو و عوارض احتمالی آن با ما در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار