معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، 45 درصد کل تسهیلات این طرح به ساختار تولید و توسعه فناوری‌های آن در بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 11 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا تبسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، این میزان تسهیلات به طور متوسط در طرح‌های بخش کشاورزی به منظور توسعه فناوری‌های تولید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سایر طرح‌های خدماتی از جمله خدمات حمل و نقل، خدمات پشتیبانی، انبارداری، گردشگری روستایی و عشایری و صنایع دستی بخش روستایی و عشایری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی از 55 درصد  باقیمانده منابع در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: تأمین مالی طرح‌های اشتغالزایی روستایی و عشایری با رویکرد تمرکز بر تأمین مالی زنجیره عرضه و ارزش به جای فعالیت‌های مستقل در راستای توسعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش بخش کشاورزی انجام می‌شود.

تبسمی عنوان کرد: در همین راستا، کارگروه اشتغال استان قزوین با مسؤولیت استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه و با عاملیت بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرین امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تشکیل شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی بخش غیردولتی با اولویت رسته‌های پراشتغال اعم از طرح‌های ایجادی، تکمیلی و توسعه دامنه مشمول آیین‌نامه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق  روستائی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی (6رسته منتخب)، آبزی‌پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی(فرآوری، بسته بندی و ذخیره سازی) و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره‌های مرتبط با بخش کشاورزی، دامپروری محصولات مربوط (تولید شیر و گوشت )، خدمات توسعه کسب و کارهای تعاونی کشاورزی(کشت و صنعت‌ها)، خدمات مدرن سازی کشاورزی(مکانیزاسیون) و تأمین نهاده‌ها و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، خدمات و کسب و کارهای دامپزشکی و  خدمات کسب و کارهای عشایری را از رسته‌های منتخب بخش کشاورزی در برنامه فراگیر اشتغال ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار