رئیس اداره بهزیستی آبیک بیان کرد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: یک هزار و 498 معلول زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.
کد خبر: ۵۳۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 11 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، یوسف کازانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: یک هزار و 498 معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارند که از معلولیت‌های جسمی و حرکتی، ذهنی، شنوایی، بینایی، گفتاری و روان رنج می‌برند و بیشترین این افراد را معلولان جسمی و حرکتی و سپس ذهنی بوده و برخی از معلولان هم دارای معلولیت‌های چندگانه هستند.

وی افزود: از یک هزار و 498 معلول، 374 معلول مستمری ماهانه ثابت از اداره بهزیستی شهرستان آبیک دریافت کرده و 24 نفر از بیماران روان حق دارو و 20 نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: در شهرستان آبیک با خانواده‌هایی با یک معلولی، دو معلولی، سه معلولی، چهار معلولی و پنج معلولی مواجه هستیم که زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.

کازانی اضافه کرد: برای مسکن 18 خانوار دو معلولی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک جانمایی صورت گرفته است و 9 واحد مسکونی در مراحل پایانی بوده و 9 واحد مسکونی دیگر در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توان‌بخشی 164 نوع خدمت به جامعه هدف ارائه می‌شود که شامل مسکن، اشتغال، بیمه خویش‌فرمایی، کارفرمایی، هدفمندی یارانه، خوداشتغالی، بیمه درمانی، پرداخت شهریه‌های دانشجویی، اعطای لوازم توان‌بخشی همچون عصا، واکر، ویلچر، تخت، عینک و غیره می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین از دیگر خدمات در حوزه توان‌بخشی می‌توان به ارجاع سالمندان و معلولان ذهنی و روان به مراکز نگهداری در استان قزوین اشاره کرد که در این زمینه کسی پشت نوبت قرار ندارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر 482 نفر پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند که در صورت تخصیص سهمیه از سازمان بهزیستی کشور به استان قزوین، این افراد که شرایط دریافت را داشته، مستمری‌بگیر می‌شوند اما فعلاً سهمیه‌ای وجود ندارد.

کازانی ادامه داد: برای امسال سهمیه ایجاد اشتغال اداره بهزیستی شهرستان آبیک 22 نفر بود که برای 23 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: معافیت سربازی و انشعابات رایگان برای ساخت جدید مسکن به مددجویان زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک ارائه می‌شود و محیط زندگی معلولان برای سهولت رفت و آمد آنان مناسب‌سازی می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: افرادی که در پشت نوبت مستمری‌بگیری هستند، از تمام خدمات اداره بهزیستی شهرستان آبیک برخوردار هستند به جزء دریافت مستمری که در صورت تخصیص سهمیه از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با اشاره به راه‌اندازی دومین مجتمع خدمات بهزیستی در این شهرستان در تیر ماه امسال اذعان کرد: علاوه بر مرکز کاردرمانی، اخیرا مطب گفتاردرمانی بخش خصوصی هم در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

کازانی افزود: متقاضی مرکز روزانه ذهنی هم مجوزهای لازم را أخذ کرده و در مراحل پایان قرار دارد این در حالی است که موافقت اصولی آن صادر شده که با تکمیل این مهم، شاهد راه‌اندازی این مرکز هم در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: 25 دانشجو و 91 دانش‌آموز زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارند که از خدمات این اداره برخوردار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار