سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قزوین:
سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قزوین گفت:درک مقتضیات زمان مهمترین نیاز دانشجویان است.
کد خبر: ۵۳۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 11 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سید حامد موسوی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو  که در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: تحصیل علم جهت ارائه خدمت به جامعه و آگاهی از مسائل روز جامعه دو رسالت اصلی قشر دانشجو است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشجویان در جامعه تصریح کرد:زمانی می توان گفت دانشجو و دانشگاه در راستای وظایف خود حرکت می کنند که دانشجو همزمان با تحصیل علم به مباحث روز جامعه احاطه دارد و نسبت مسایل کشور خود احساس مسئولیت می کند.
وی با طرح این سووال که چرا 16 آذر به روز دانشجو نام گذاری شد؟افزود: 28 مرداد سال 32 حکومت قانونی ایران توسط آمریکا با کودتا ساقط می شود و در اقدامی خفت بار قرار می شود که رئیس جمهور  همان کشوری که عامل کودتا بود در  17 آذر به ایران آمده و دکترای افتخاری بگیرد،آیا خفتی بالاتر از این خفت است یک عنصر خارجی بیاید سیاست داخلی و خارجی کشور شما را بدست بگیرد.
موسوی اضافه کرد:دانشجویان دانشگاه با درک مقضیات زمان خود تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند که در نهایت منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد و این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان ایران در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی به یادگار ثبت گردیده است.
این مسئول خاطرنشان کرد:دانشجویی که مقتضیات زمانی خودش را درک نکند یک دانشجوی تمام عیار نیست، 16 آذر سال 32 سخن دانشجویان این بود که نسبت به مسائل پیرامون کشور خود بی توجه نیستند و در نقش تاثیر گذاری در ساختن آینده کشورشان دارند.
وی در ادامه گفت:دانشجویان یکی از قشرهای تاثیر گذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بودند و همچنین در هشت سال دفاع مقدس نیز بسیاری از شهدای دفاع مقدس ما جزو دانشجویان بودند،این بدان معنا است که دانشجویان دمقضیات زمان خود را درک کرده بودند.
موسوی افزود:دانشجو باید نسبت به مسائل سیاسی، زیست محیطی، فرهنگی و بحران ها نظیر زلزله کرمانشاه حساس باشد،جمعی از دانشجویان به خصوص دانشجویان این مرکز آموزشی پس از اتفاق زلزله کرمانشاه به کمک زلزله زدگان شتافتند و این اقدام نشانگر بالا بودن حس مسئولیت پذیری دانشجویان به اوضاع پیرامون شان می باشد.
سرپرست مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دانشجو نه تنها به وضعیت کشور بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری باید « به ریزترین مسائل سیاسی دنیا توجه داشته باشد و آنها را تحلیل کند»در غیر این صورت یک عنصر خنثی محسوب می شود که نسبت به جهان پیرامون بی تفاوت است.
وی حساس بودن به مسائل جمعی و فهم مقتضیات زمان را مهمترین نیاز دانشجویان عنوان کرد وگفت:دانشجویان به عنوان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه باید با اتکا به دانش و استعداد خود جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهند.
 وی در پایان به نقل از مقام معظم رهبری گفت:«در جنگ نرم شما جوانان دانشجو افسران جنگ نرم هستید،افسر جوان در صحنه است طبق دستور عمل می کند و هم صحنه را درست می بینند با جسم و جان خود صحنه را می آزماید لذا اینها افسران جوان هستند دانشجو نقشش این است».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار