تابناک قزوین گزارش می دهد:
مسئولین استان قزوین در روزهای اخیر با عزمی جدی، به دنبال راه اندازی دفتر اداره کل راه آهن در استان قزوین هستند.
کد خبر: ۵۳۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 11 December 2017
به گزارش تابناک استان قزوین مسئولین استان قزوین از جمله استاندار و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر در تلاش هستند تا دفتر اداره کل راه آهن در استان قزوین راه اندازی شود.
این تلاش با این هدف در حال انجام است که ارائه خدمات ریلی به مردم استان قزوین با شرایط بهتری ارائه شود .
زاهدی استاندار قزوین امروز در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی بر راه اندازی این اداره کل در استان قزوین تاکید کرده و دایر نمودن و راه اندازی اداره کل راه آهن در قزوین را با عنایت به الزامات قانون تقسیمات کشوری موجب جلوگیری از مشکلات آینده و ارایه ی خدمات مطلوبتر به هم میهنان عزیز دانست.
دکتر زاهدی با تاکید بر تلاش و پیگیری های دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی به موضوع توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی در کشور گفت: عنقریب مسیر ریلی قزوین به رشت به بهره برداری رسیده و با این اقدام مبارک ارتباط ریلی کشور با شمال و بندرانزلی به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور برقرار خواهد شد.
وی در این نامه افزود: در پی این اتفاق، حجم انبوهی از حمل مسافر و کالا از طریق ریلی به استان قزوین منتقل و نهایتا به سایر مناطق کشور حمل خواهد شد که به همین منظور ایجاد بندر خشک در این استان نیز در دست اقدام می باشد.
استاندار قزوین با اشاره به قدمت بهره مندی این استان از راه آهن از تاریخ 27 / 12 / 1318 اظهار کرد: دایر نمودن و راه اندازی اداره کل راه آهن در استان قزوین با عنایت به الزامات قانون تقسیمات کشوری موجب جلوگیری از مشکلات آینده و ارایه ی خدمات مطلوبتر به هم میهنان عزیز خواهد شد.
داود محمدی، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی  نیز طی مکاتبه ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که دستورات لازم برای انجام حداکثر مساعدت مورد نیاز در راستای استقرار و راه اندازی اداره کل راه آهن در استان قزوین را صادر نماید.
وی در این نامه عنوان کرده است: با توجه به اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) در قزوین و اجرای دو پروژه بزرگ ریلی دوخطه شدن راه آهن تهران – قزوین – زنجان و احداث راه آهن قزوین – رشت، استقرار و راه اندازی اداره کل راه آهن در قزوین ضروری به نظر می رسد.
دکتر محمدی در پایان از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که حداکثر مساعدت در این راستا صورت پذیرفته و نتیجه دستورات و تصمیمات متخذه به ایشان اعلام شود.
زرآبادی دیگر نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای گذشته خواستار عملیاتی شدن این اتفاق شده بود. حال باید دید وزیر راه و شهرسازی با چه نگاهی به این نامه نگاری و درخواست مسئولین استان توجه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار