مدیرکل بهزیستی قزوین:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: شهرستان آبیک نیازمند گرمخانه، مرکز سالمندان خاص و مرکزی برای ساماندهی بیماران روانی خاص بوده که مساعدت مسؤولان برای راه‌اندازی این مراکز ضروری است.
کد خبر: ۵۳۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علیرضا وارثی در همایش معلولان شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و دولت‌های  گذشته و فعلی  حضور جدی معلولان در جامعه به عنوان برنامه‌ها و استراتژی نظام بوده و در سند چشم‌انداز 1400 و بالادستی و برنامه‌های سوم تا ششم توسعه بیش از 20 بار به سلامت اجتماعی توجه شده است.

وی افزود: در استان قزوین بیش از 23 هزار نفر به دلیل عدم آگاهی‌ها و پیشگیری‌های حوادث جاده‌ای، عدم وجود فرهنگ رانندگی جاده ناایمن و غفلت‌ها دچار معلولیت هستند و روزانه به دلیل تصادفات بر جمعیت معلول افزوده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این اداره‌کل با 45 مرکز بیش از 10 میلیارد تومان یارانه به مددجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کند که این میزان هزینه نسبت به کل کشور از میانه به بالا بوده که در اعتبارات استانی نیاز به ترمیم و رفع کسری اعتبار هستیم.

وارثی اضافه کرد: در استان قزوین هیچ سالمندی پشت نوبت خدمات نداریم و به همه سالمندان نیاز به خدمت در حوزه نگهداری خدمت ارائه می‌شود و کیفیت خدمات به سالمندان بالا است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در زمینه بیماران روانی چهار مرکز در استان قزوین فعالیت دارند؛ این درحالی است که  معلولان زیر 14 سال و بالای 14 سال در مرکز نگهداری به آنان خدمات ارائه می‌شود و در این حوزه کمبود فضای خدمت  احساس نمی‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: 100 درصد مناطق روستایی استان تحت پوشش طرح CBR هستند و در روستاها هیچ معلولی نیست که توسط تسهیل‌گران شناسایی نشده باشند و در این طرح معلولان خانواده‌های آنان و جامعه هدف بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های معلولان نسبت به معلولیت فرزندان خود آگاهی ندارند و در جامعه هم از کلمه معلول فقط کلمه نیکوکاری به ذهن می‌رسد که باید گفت معلولان هم همانند ما انسان هستند اما در ظاهر و عملکرد دچار محدویت‌های پزشکی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: اعتقاد داریم بهترین  و امن‌ترین مکان برای فرد معلول در کنار خانواده است و زمانی که امکان نگهداری از معلول در منزل مهیا نباشد برای نگهداری به آسایشگاه منتقل می‌شود.

وارثی با بیان اینکه معلولان حقوق شهروندی دارند و باید از این حقوق در جامعه بهره‌مند شوند، اضافه کرد: شهری می‌تواند در زمینه توسعه عدالت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد که بتواند حضور اجتماعی تمام مردم را  فراهم کند.

این مسؤول تصریح کرد: اگر معلولان نتوانند کار خود را انجام دهند برای آنان محدویتی ایجاد شده و همچنین  به انزوا کشیده می‌شوند علاوه بر این دچار  افت عزت و اعتماد به نفس شده و بستر برای بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اگر در مجلس برنامه‌ای مصوب می‌شود اعتبار آن هم باید پیش‌بینی شود و بر قانون تصویب شده نظارت دقیق هم صورت گیرد.

وارثی ادامه داد: در استان قزوین 460 دانشجوی فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر و حتی دکترا هستیم که معلولیت برای این افراد محدویت ایجاد نکرده و به تحصیل پرداخته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: طی رایزنی با شرکت‌های شهرستان آبیک مقرر شد 75 نفر جامعه هدف بهزیستی مشغول به کار شوند بدون اینکه هیچ‌گونه تسهیلاتی از مسؤولان درخواست شود.

وارثی متذکر شد: شهرستان آبیک نیازمند گرمخانه، مرکزی برای ساماندهی بیماران روانی خاص و مرکز سالمندان خاص بوده که با همت مسؤولان این شهرستان و حمایت اداره‌کل بهزیستی استان قزوین این مهم تحقق‌پذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار