مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: تأمین نیازهای مشروع افراد در کاهش جرم سرقت مؤثر واقع می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، یوسف جهانی‌پور در نشست کمیسیون پیشگیری از سرقت استان قزوین افزود: در پیشگیری و کاهش سرقت‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش خانواده و آموزش و پرورش بسیار مهم و بنیادین به شمار می‌رود و نباید از این دو غفلت شود.

وی گفت: شناسایی محرک‌های جرم، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان، گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تقویت نقش و جایگاه خانواده، تقویت نگهبان محله‌ها، مدیریت و نظارت بر اماکن از جمله راهکارهایی برای کاهش سرقت و آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین با اشاره به شاخصه‌های وقوع جرم عنوان کرد: ویژگی‌های فردی، سطح رفاه خانوادگی، دوران پرمخاطره بلوغ و جوانی و فقدان مهرورزی خانواده‌ها از جمله عواملی هستند که موجب وقوع جرم در آینده می‌شود.

جهانی‌پور با اشاره به راهکارهای کاهش جرم در جامعه افزود: آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی در خصوص برخی مسائل موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شود و باید دستگاه‌های مجری و متولی اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه گزارش‌های مردمی در رفع ناهنجاری‌ها و کشف مراکز فساد از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: علاوه بر تلاش برای افزایش دریافت چنین گزارش‌هایی، برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی باید دستگاه‌های فرهنگی با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین پیشنهاد داد تا در خصوص مسائل آموزشی و آگاهی‌بخشی به جامعه می‌توان کمیته‌ای از حوزه علمیه و سایر نهادهای مرتبط تشکیل داد و با تقویت باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه از افزایش جرایم جلوگیری کرد.

جهانی پور مطرح کرد: استان قزوین به دلیل پیشینه مذهبی و دینی غنی از میزان سرقت و ناهنجاری‌های کمتری نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار است اما نمی‌توان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به این بهانه کم کاری کرد.

وی میزان وقوع جرایم در استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار