رئیس پلیس راه قزوین خبر داد
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: طی هشت ماه سال جاری در تصادفات منجر به فوت هشت درصد کاهش در فوت‌شدگان و در مجموع تصادفات 12 درصد کاهش را شاهد بودیم.
کد خبر: ۵۳۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، نصرالله بیگلری در آغاز طرح زمستانه و رزمایش ترافیکی در پلیس راه قزوین_ زنجان اظهار داشت: طی هشت ماه سال جاری در تصادفات منجر به فوت هشت درصد کاهش در فوت‌شدگان و در مجموع تصادفات 12 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی افزود: 6 استان کشور از طریق‌ها راه‌ها با استان قزوین اتصال دارند و 11 استان هم در مسیر محورهای مواصلاتی استان تردد دارند.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه در زمان تعطیلات بیش از یک میلیون تردد در استان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: طرح زمستانه در استان قزوین از دوشنبه 20 آذرماه تا 20 اسفندماه ادامه دارد و این طرح طی سه ماه انجام می‌‌شود.

بیگلری اضافه کرد: در طی هشت ماه، 56 نفر کاهش فوتی در کشور داشته‌ایم که در استان قزوین این میزان شامل 17 نفر بوده که شاهد کاهش فوت‌شدگان هستیم.

این مسؤول انتظامی یادآور شد: در سال 85 با تردد هفت میلیون خودرو در کشور شاهد کشته شدن 28 هزار نفر بودیم که این تعداد در استان قزوین شامل 673 فوت‌شده بود؛ امسال با کاهش 17 نفری، شاهد کاهش 57 درصدی فوت‌شدگان هستیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص افزایش برخوردهای قانونی پلیس با متخلفان در جاده‌ها گفت: در بحث برخورد با سرعت غیرمجاز 15 درصد افزایش، سبقت غیرمجاز سه درصد افزایش و تخلف استفاده از تلفن همراه 44 درصد افزایش و أخذ 63 جلد گواهینامه از متخلفان را داشتیم.

بیگلری عنوان کرد: 25 درصد سن رانندگان فوتی در تصادفات بین 18 تا 24 سال را تشکیل می‌دهند که در مجموع 60 درصد آمار رانندگان فوتی جوانان هستند.

وی در پایان گفت: 70 درصد تصادفات استان قزوین مربوط به خودروی سواری است و خودروی پراید عامل 22 درصد تصادفات منجر به فوت در قزوین بوده که باید جلوی شماره‌گذاری پراید گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار