مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: برای نخستین بار بیمه دام روستایی و عشایر در استان از سال جاری اجرا و برقرار می شود.
کد خبر: ۵۳۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، علی کلانتری روز سه شنبه در نشست توجیهی بیمه محصولات کشاورزی افزود: از روستاییان و عشایر دامدار درخواست داریم تا از این ظرفیت جدید استفاده کنند.
این مسئول گفت: در سال زراعی گذشته خسارت هایی به محصولات کشاورزی استان شامل کلزا، گندم دیم و جو آبی و دیم وارد آمد که برای بخش عمده آنها غرامت پرداخت شد.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته همچنین برای هشت هزار و 683 هکتار از باغ های بیمه شده استان از جمله پنج هزار هکتار باغ انگور به کشاورزان خسارت دیده غرامت پرداخت شد.
وی پیش بینی کرد در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار از اراضی کشت شده گندم استان بیمه شود.
کلانتری یاد آور شد: بیمه پایه ای محصولات کشاورزی شامل خسارت سرمازدگی،یخبندان زمستانه و خشکسالی دراثر کاهش بارندگی می باشد که امسال با همکاری کشاورزان این میزان سطح بیمه افزایش یافته است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین گفت : در محصولات باغی نیز امسال با توجه به اینکه سه محصول انگور ، پسته و سیب تحت پوشش بیمه پایه ای قرار گرفته اند، 700 هزار ریال برای هر هکتار تعیین شده است امیدواریم این میزان سطح افزایش یابد .
کلانتری تاکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پوشش بیمه قرار دادن تمام سطوح قابل کشت باغ های انگور و سایر باغ های استان آمادگی دارد.
در سال زراعی 96-95، 44 هزار و 766 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته بودند.
از این میزان سطح بیمه 35 هزار و 448 هکتار شامل محصولات زراعی، هشت هزار و 683 هکتار شامل محصولات باغی و 635 هکتار تنه درختان بوده است .
در این مدت همچنین 23 میلیون و 801 هزار و 664 قطعه طیور و 15 هزار و 466 راس دام در استان قزوین بیمه شده بودند.
میزان کل حق بیمه دریافت شده طی این مدت توسط کشاورزان 217 میلیارد و 691 میلیون ریال بوده است.
استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات زراعی و باغی در آن تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار