فرماندار تاکستان:
فرماندار تاکستان گفت: تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکستان ۶۵ درصد و حدود ۲۱۴۶ نفر محقق شده است.
کد خبر: ۵۳۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیاوش طاهرخانی در کارگروه اشتغال اظهار داشت: تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکستان 65 درصد و  حدود 2146 نفر محقق شده است.

وی به تعهد پیش‌بینی شده برای شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها نسبت به اجرا و تحقق 3289 نفر اشتغال پیش‌بینی شده تلاش مظاعفی کنند.

پرداخت 5330 میلیون ریال تسهیلات اشتغال خانگی در تاکستان

سید مجید موسوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکستان در این جلسه گفت: شیوه نامه اشتغال فراگیر موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه طرح سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی فراگیر سال 96 که توسط بانک مرکزی و ابلاغ 269 میلیار تومان تسهیلات استانی به بانک‌های عامل ملی، ملت، سپه، صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی، رفاه، تجارت ابلاغ شده که برش شهرستانی نیز به‌‌زودی اعلام می‌شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به اطلاع‌رسانی و بررسی طرح‌های متقاضیان و طرح‌های  اشتغال‌زا، ایجادی و توسعه‌ای با اولویت رسته فعالیت‌های دهگانه استانی شامل خدمات فنی، گردشگری، کفش، بسته‌بندی، شیرینی سنتی، فرش دستبافت، فرآوری زیتون، فرآوری انگور، فراوری لبنیات و حمل و نقل و بازرگانی توسط دستگاه‌های متولی اقدام لازم صورت گرفته و جهت بررسی طرح به کمیته فنی و کارگروه جهت ارائه به بانک عامل صورت پذیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکستان به طرح‌های مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: تاکنون 62 طرح مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان از سوی صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و اداره ارشاد شامل رسته فعالیت فرش دست بافت، بافتنی سنتی، قالیبافی، گلیم، پرورش قارچ، قفل‌سازی سنتی، چرم دست‌دوز، بسته‌بندی دانه‌های روغنی و غیره به دبیرخانه کارگروه جهت صدور مجوز ارسال شده  و 5330 میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار