معاون عمرانی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر ضرورت مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی برای تقویت و رونق گردشگری در ایام نوروز 97 تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برای همکاری و همراهی در نوروز سال 96 گفت: برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران در سال 97 همچون سال‌های پیش ضمن همراهی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد باید برنامه‌ریزی منسجم تدوین شود تا با تقویت گردشگری و شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان به مسافران و گردشگران نوروزی بیش از گذشته اهداف ستاد را در استان عملی سازیم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات دائمی سفر استان ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات دائمی سفر استان متشکل از 13 کمیته بوده که ضرورت دارد روسای کمیته‌های سیزده‌گانه و فرمانداران با آمادگی مناسب در جلسه آتی که با حضور استاندار خواهد بود حضور یافته و به ارائه برنامه‌های در دست اقدام خود برای استقبال از مسافران نوروزی باهدف تقویت گردشگری بپردازند.

فرخزاد یادآور شد: برای هماهنگی در شهرستان‌ها، فرمانداران باید جلسات فرعی ستاد را نیز در شهرستان‌ها تشکیل داده و با مدیریت مستمر برنامه‌های ستاد را در حوزهٔ شهرستانی نیز باقوت پیگیری و گزارش نهایی را در جلسات ستاد استان ارائه کنند تا تصمیمی بدون پشتوانهٔ اجرایی اتخاذ نشود.

این مقام مسئول با تأکید بر ظرفیت‌های استان اظهار کرد: ظرفیت سنجی برای ارائه خدمات به گردشگران امر مهمی است که با هماهنگی و هم‌افزایی مدیران عضو ستاد امکان‌پذیر خواهد شد تا از تمامی امکانات لازم و موجود در این راستا بهره‌مند شویم.

فرخزاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از مهم‌ترین راهکارهای معرفی گردشگری استان خواند و اعلام کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، آداب‌ورسوم، سوغات و صنایع‌دستی استان به مسافران نوروزی امر بسیار مهم و ضروری است که باید با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات و اطلاع‌رسانی توانمندی‌های استان را که هنوز ناشناخته باقی‌مانده برای گردشگران معرفی کنیم.

معاون استاندار همچنین تصریح کرد: امنیت و اسکان مسافران یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان است که علاوه بر انجام تمهیدات لازم برای آماده‌سازی اقامتگاه‌های شهری و بین‌راهی می‌توانیم از برخی اماکن مسکونی به‌عنوان اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت نیز استفاده کنیم.

وی آموزش و آشنایی روسای شوراهای شهر و روستا و دهیاران را با حوزه گردشگری مهم دانست و افزود: تبلیغ و اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های گردشگری استان اگر به‌صورت اصولی انجام شود گردشگران به‌تنهایی می‌توانند به‌عنوان سفیران و مبلغان استان باشند که این امر با برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران در حوزه‌های روستایی بیشتر و بهتر تحقق یابد.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردمی در تقویت گردشگری خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه گردشگری استان باید همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی و مردم در کنار هم همکاری داشته باشند به‌خصوص همراهی نهادهای مردمی که نقش بسیاری در این هم‌افزایی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار