در جلسه شورای شهر تشریح شد
مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین از علل کاهش طبقات فرهنگسرای رز در قزوین سخن گفت.
کد خبر: ۵۳۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 17 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، محمداسماعیل حافظی، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح فرهنگسرا رز چهار طبقه است، بیان کرد: طراحی‌ این پروژه به دلیل مشکلات اعتباری به سه طبقه کاهش یافته است و سپس در اجرا هم به دو طبقه کم شد.
وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگسرا در مناطق محروم شهر قزوین از نیازهای اصلی مردم است، عنوان کرد: فرهنگسرای رز در جنوب شهر واقع شده به همین دلیل احداث آن از اهمیت بسزایی برای خدمت‌رسانی بهتر به اهالی آن دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با اشاره به طبقه همکف فرهنگسرای رز، ابراز کرد: در این طبقه مقرر بود فعالیت‌های ورزشی برای مردم برنامه‌ریزی شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات ساخته نشده است.
این مسوول اضافه کرد: اگر قرار است یک طبقه به فرهنگسرای رز اضافه شود باید بودجه آن را در سال ۹۷ پیش‌بینی و سپس عملیاتی شود.

کاهش مشکلات شهری با ایجاد مرکز پژوهش
در ادامه جلسه، سیده منیره قوامی به ایجاد مرکز پژوهش اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را در شهر قزوین کاهش دهیم باید در مرکز پژوهش تحقیقات لازم را انجام دهیم تا بتوانیم با اجرای بهترین راهکار به این هدف دست یابیم.
وی ابراز کرد: در مرکز پژوهش می‌توان آسیب‌های مختلف شهری را در اولویت نخست بررسی پژوهشگران قرار داد تا آنها را در شهر قزوین کاهش دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تخصص‌های کافی در زمینه‌های مختلف شهری را ندارند، گفت: آنها با استفاده از مهارت‌های علمی و کارشناسی پژوهشگران می‌توانند در رفع مشکلات و معضلات تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند.
قوامی اظهار کرد: نتایجی که پژوهشگران در اختیار اعضای شورای اسلامی قرار می‌دهند می‌تواند در اجرای پروژه با کمترین زمان و کاهش هزینه‌ها موثر باشد به همین دلیل ضرورت ایجاد مرکز پژوهش از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه نبود مرکز پژوهش در شورا نقص بزرگی است، یادآور شد: به همین دلیل باید در راه‌اندازی آن همت کنیم تا بتوانیم تصمیم‌های که در خصوص اجرای لایحه‌ها و طرح‌های جدید اخذ می‌شود پشتوانه علمی و کازشناسی داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مرکز پژوهش می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار اعضای شورا قرار دهد تا آنها تصمیم‌هایی با کمترین اشتباه اتخاذ کنند این مطلب ضرورت راه اندازی مرکز در شورا دو چندان می‌کند.

قوامی با اشاره به اینکه برخی از افراد انتقادکننده مبنی بر اینکه مرکز پژوهش بار مالی برای شهرداری و شورا دارد، بیان کرد: مطلب فوق نادرست است زیرا با ایجاد آن می‌توانیم پروژه‌هایی با نصف قیمت و زمان اجرا کنیم.

این عضو شورا ادامه داد: همچنین تحقق این مهم موجب کاهش هزینه‌های مجموعه مدیریت شهری می‌شود و کمک می‌کند زمان اجرای پروژه‌ها به صورت چشمگیری کم شود.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورا از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: این مرکز فواید بسیاری دارد که میتوان در توسعه و آبادانی، رونق اقتصادی و اشتغال شهری بهینه استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار