تا پایان سال جاری
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه اکنون در 70 مسجد استان نماز صبح اقامه می‌شود، گفت: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مساجد، بتوانیم تا پایان سال جاری این تعداد را به 120 مسجد افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 17 December 2017
به گزارش تابناک در قزوین به نق از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدقریش موسوی در مراسم اجلاس استانی نماز که با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار قزوین و دیگر مسؤولان استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به نقش نماز در جامعه اظهار داشت: نماز یکی از سفارشات دینی بوده که در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی و توسعه آن هم از سفارشات مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام قرائتی است که می‌طلبد باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در مدون تلاش کنیم  تا آمار اقامه نماز صبح در مساجد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در خصوص نماز برای اصناف در استان برگزار شده است، افزود: این دوره‌ها شامل احکام نماز با کسب و کار بوده که در سه هزار و 710 ساعت برای آن‌ها برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین عنوان کرد: برخی از شهرک‌های تازه تأسیس شده در استان با مشکل کمبود مسجد مواجه بود که در این خصوص با تدابیر مسؤولان استانی توانستیم، 25 مسجد در استان کلنگ‌زنی کنیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات این شهرک‌ها را برطرف کنیم.

موسوی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ستاد اقامه نماز، ترویج نماز و موضوع آن در جامعه به ویژه ادارات است که در این خصوص سرکشی و بازرسی در ادارات به صورت ادواری انجام می‌شود.

این مسئول به طرح سلامت معنوی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای 250 پرستار استان برگزار شد که در آن بیماران احکام نماز را فرا گرفتند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه اکنون در 70 مسجد استان نماز صبح اقامه می‌شود، مطرح کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مساجد، بتوانیم تا پایان سال جاری این تعداد را به 120 مسجد افزایش دهیم.

موسوی یادآور شد: نخستین سؤالی که در روز قیامت از انسان سؤال می‌شود، نماز است که باید به این فریضه الهی عمل کرده و برای اشاعه فرهنگ نماز در جامعه با برگزاری برنامه‌های مختلف، گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار