رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز از جمع‌آوری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین استان در اربعین خبرداد.
کد خبر: ۵۴۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 18 December 2017
به گزارش تابناک : سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، ۲۷آذر در آیین تجلیل از خادمین و خیرین اربعین استان که در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهارکرد: برای برگزاری هرچه بهتر و منسجم‌تر ماموریت بزرگ اربعین حسینی قبل از آن قرارگاه اربعین دراستانداری تشکیل و جلساتی با حضور کمیته‌های مختلف تشکیل شد.
وی افزود: در این ماموریت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی و حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و هزینه‌های متمرکز جمع‌آوری شد.
این مسئول با اشاره به مشکلاتی که در سال گذشته در موکب‌ها و خدمات‌رسانی وجود داشت، گفت: با کمک‌های خوبی که جمع‌آوری شد در سال جاری مشکلات تا حد زیادی مرتفع شد.
این مسئول با تاکید بر اینکه اربعین یک کار مردمی است، افزود: پیاده‌روی اربعین سنت حسنه‌ای است که متعلق به مردم عراق است و مردم ایران که در سال‌های جنگ از این مراسم محروم بودند، اکنون چندسالی است که با اشتیاق فراوان در این مراسم شرکت می‌کنند به طوریکه امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ نفر از ایران شرکت کردند.
شکری با بیان اینکه از این تعداد پذیرایی از یک میلیون نفر زائر به ایران اختصاص یافت، ابرازکرد: پذیرایی از ۳۵ هزار نفر از این تعداد زائران نیز به عهده استان البرز بود که ۲۰ هزار نفر از این تعداد نیز در نجف اشرف با مشارکت ستادهای تابعه استان و با کمک مردم پذیرایی و اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در مسیر نجف به کربلا هم با محوریت هیات نورالشهدا مواکبی در مسیر داشتیم که موکب متعلق به مهاجرین و شیعیان افغانستان نیز جزو آنان بود و موکب منطقه کلاک نیز به نیت ۴۰ روز اربعین ۴۰ ویلچر را آوردند و به زایرین نیازمند کمک خدمات‌رسانی کردند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اضافه کرد: همچنین هیات نورالشهدا روزانه ۱۰ هزار نفر را پذیرایی و روزانه ۳ هزار نفر را اسکان دادند و موکب امام حسن مجتبی(ع) سپاه استان نیز یک موکب بزرگی راه اندازی کردند که ۷ هزار نفر را اسکان و پذیرایی می‌کردند.
وی گفت: در پایان این ماموریت اربعین بحث زلزله کرمانشاه پیش آمد و به واسطه تدبیر انجام شده امکانات مازادی که در مجموعه عراق داشتیم به کرمانشاه منتقل شد که موکب های ماهدشت و محمدشهر به موقع حضور یافتند و کار ادامه موکب داری را در مناطق زلزله‌زده برعهده داشتند.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار