مدیرکل بنیاد شهید قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: کارآفرینی گره‌گشای مشکلات بیکاری جامعه ایثارگران است.
کد خبر: ۵۴۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 19 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در جلسه مشاوران اشتغال که صبح امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به بیکاری اظهار داشت: امروز قشرهای مختلف مردم درگیر اشتغال هستند تا بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش کشور بیکاری جوانان است، ادامه داد: این مشکل در جامعه ایثارگران هم وجود دارد و از بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست رفع آن را دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: دانشجویان در رشته‌های مختلفی تحصیل می‌کنند اما بعد از فارغ‌التحصیلی از مهارت کافی برخوردار نیستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

حقایق‌پور با بیان اینکه مدرک‌گرایی در دانشگاه یکی از مشکلات است، تصریح کرد: امروز صرف اینکه جوانان فقط مدرک تحصیلی را کسب کنند و در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند، راهکار خوبی برای اشتغال نیست.

این مسؤول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی در سطح کشور با هدف کارآفرینی ایجاد شده است، یادآور شد: این دانشگاه در زمینه کارآفرینی توفیقاتی داشته اما 100 درصد نبوده است و مسؤولان باید برای تحقق آن بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه کارآفرینی گره‌گشای مشکلات بیکاری است، مطرح کرد: امروز جوانان باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که نه تنها برای خود بلکه زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه جذب در دستگاه‌های اجرایی محدود است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، همه جامعه ایثارگران نمی‌شود در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت شوند به همین دلیل ناچار هستند در عرصه‌های مختلف تولید کار کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری دولت نسبت به عمرانی بسیار است، خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد به مردم خدمات بیشتری ارائه دهد باید هزینه‌های جاری را کاهش دهد که برای تحقق این مهم راهی جز کاهش نیروها و چابک‌سازی دولت وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: به همین دلیل دولت تلاش دارد تا با کاهش نیروی انسانی هزینه‌های جاری را کاهش دهد که در این زمینه جذب را در دستگاه‌های دولتی را کاهش داده است.

حقایق‌پور با بیان اینکه با وضعیت موجود کشور، جوانان به ویژه جامعه ایثارگران باید به فکر کارآفرینی باشند، عنوان کرد: آن‌ها با کسب مهارت‌های مختلف می‌توانند وارد بازار کار شده و بیکاری را برطرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار