رئیس بسیج سازندگی خراسان‌رضوی گفت: ۳۸ هزار نفر امسال توسط جهادگران جامعه پزشکی خراسان‌رضوی معاینه شدند.
کد خبر: ۵۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 19 December 2017
به گزارش تابناک : محمد روحانی اظهار داشت: استقبال از اردوهای جهادی بیانگر تثبیت فرهنگ جهاد و استعانت به نیازمندان بوده که به رفته رفته در بین جوانان رواج یافته و به فرهنگ شناخته شده تغییر پیدا می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌رضوی با اشاره به مشارکت 320 هزار نفرروز در اردوهای جهادی استان با وجود پیش‌بینی همکاری تنها 200 هزار نفرروز، گفت: از امور به پایان رسیده توسط بسیج تا پایان تابستان می‌توان به ساخت، بازسازی و تعمیر 35 مرکز علمی و 206 واحد مسکونی نیازمندان اشاره کرد.

روحانی با اشاره به تعمیر و نقاشی 65 مدرسه در سال گذشته و 121 مدرسه در امسال توسط جهادگران، خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی پذیرنده نیروی جهادی از 9 استان کشور در زمینه‌های عمران، پزشکی، کشاورزی و فرهنگی است.

وی با اشاره به معاینه 27 هزارنفر در سال گذشته و 38 هزار نفر در امسال توسط جهادگران جامعه پزشکی و اعزام 600 گروه جهادی به 865 نقطه استان، تصریح کرد: اجرای 726 فعالیت در زمینه پزشکی و بهداشتی، 2 هزار و 122 مورد پروژه عمرانی و همچنین هزار و 163 اقدام فرهنگی در این مدت صورت گرفت.

روحانی افزود: از اقدامات انجام شده این گروه‌ها می‌توان به ساخت و تعمیر حسینیه، مسجد و پایگاه بسیج، ساخت و تعمیر خانه عالم، ترمیم مدارس، ساخت خانه بهداشت، آبرسانی به روستاها، انجام مشاوره های روان‌شناسی، ساخت خانه دام، غسالخانه و سرویس بهداشتی و همچنین تعمیر و ساخت واحد مسکونی نیازمندان اشاره کرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌رضوی با اشاره به مشاوره به بانوان در مباحثی نظیر ازدواج، کودک، اعتیاد، بارداری و ژنتیک با همکاری بسیج جامعه زنان، ادامه داد: سال گذشته 500 مجموعه در اردوهای جهادی مشغول به فعالیت بودند که امسال رشد 72 درصدی تعداد مجموعه‌های جهادی سبب تشکیل 860 مجموعه شده است.

روحانی با بیان تقسیم افراد به سه گروه ویژه، فعال و عادی و شناخت افراد ویژه به‌عنوان افراد فعال در اردوهای جهادی، بیان کرد: پزشکان متخصص، تنها در قالب اردوهای جهادی بدون در نظر گرفتن وقت و منتظر گذاشتن بیماران تا چند ماه جهت ویزیت آنها، به مداوای افراد می‌پردازند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار