نماینده ولی‌فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ما باید ظرفیت‌های کاری، علمی و دانشگاهی خود را نسبت به فضای جامعه خود بسنجیم و مدیریت کنیم؛ اگر این تناسب برقرار نباشد مشخص می شود ما هوشمندانه عمل نکرده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 20 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از نخبگان و پژوهشگران سپاه و بسیج استان قزوین با بیان اینکه خدای متعال شما را تجلی خالقیت خود قرار داده است، اظهار داشت: علم و دانش جزئی از خزائن الهی است که روزی بندگان خداوند می‌شود و در افکار و دستان انسان‌ها تجلی پیدا می‌کند و باید خدا را شاکر بود که در این فضا نفس می‌کشیم.

وی افزود: خدای متعال ما را بنیانگذار تمدن دینی در جهان قرار داده است زیرا خودمان برای حفظ انقلاب و دین تلاش کردیم؛ بنابراین باید پای تکلیف و وظیفه ای که بر گردن داریم، بمانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امام خمینی(ره) به همه ما یاد داد که باید انقلاب خود را به جهان صادر کنیم، یعنی با انقلابی که در ایران رخ داد و آرمان‌هایی که به دنبال داشت باید برای کل جهان عامل ایجاد امید به آینده باشیم.

عابدینی با بیان اینکه تمدن سازی در جهان نیازمند ابزار مشخصی است، عنوان کرد: برای معرفی تمدن اسلامی به جهان نیازمند ابزار علمی و پژوهشی در این خصوص هستیم، کسب دانش و روش دستیابی به علم و دانش باید با استانداردهای اسلامی، توحیدی و قرآنی هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: البته دستیابی به علم مطابق با استانداردهای حلال بدان معنا نیست که ما از تجربه‌های دیگران استفاده‌ای نبریم؛ بلکه به فرموده رهبری باید علم و دانش مفید را کسب ‌کنیم؛ اما ظرفی که تجربه‌ها در آن جمع و تفکری که ایجاد می‌شود باید منطبق با تفکر ایمانی و اسلامی باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اسلام تحول بی‌نظیر علمی را در جهان پایه‌گذاری کرد؛ گفت: اسلام تأکید بسیاری بر تفکر، تدبر و تعقل در تمام مسائل دارد؛ البته مطابق آیات قرآن ما باید ابتدا اهل ذکر، بعد اهل فکر باشیم و این تفاوت ما با مدعیان علمی در دنیاست که اعتقادی به توحید و قرآن ندارند.

عابدینی یادآور شد: تفکر در بستر ذکر رشد پیدا می‌کند، فکری که با ذکر الهی همراه باشد به دنبال تولید سلاح هسته‌ای برای کشتار مظلومان جهان نیست؛ قرآن با دعوت ما به ذکر بستر فکر و پژوهش و اندیشه دینی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: بوعلی سینا، شیخ انصاری، امام خمینی(ره)، شهید شهریاری و دیگر بزرگان همه در بستر عرفان الهی به جایگاه‌های بزرگ علمی دست پیدا کرده‌اند؛ زیرا جوشش علمی در این شرایط در انسان‌ها ایجاد می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود به دنبال مطرح کردن اسلام ناب محمدی است و با استفاده از امکانات امروز می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی در جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال کلام خود با بشر را با «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» آغاز کرد و این کلمه اسم رمزی برای بندگانش بود تا برای ورود به جنود آسمان و زمین اجازه الهی داشته باشیم و داشتن این اسم رمز تفاوت بین ما و کافران است.

عابدینی بیان کرد: خدای متعال مدرسه دنیا را با هدف کرامت آموزی و کرامت‌بخشی به انسان ایجاد کرد تا زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی شود؛ اما سران استکبار جهانی فهمی از این تمدن اسلامی ندارند.

وی مطرح کرد: نمونه تمدن غربی قتل عام مردم یمن، میانمار، فلسطین، غزه و نابودی عراق و سوریه است و کارنامه تمدن‌سازی آن‌ها حاوی این لکه‌های ننگین است؛ اما در تفکر تمدن اسلامی، امام زمان(عج) ما مصلح کل و منجی عالم بشریت است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند به سه عنصر انسان، قلم و آنچه از قلم می‌تراود قسم یاد کرده است؛ وقتی این سه عنصر کنار هم قرار بگیرند قدرت، علم، دانش و خلاقیت خداوند در بنده‌اش تجلی می‌یابد.

عابدینی گفت: قرآن از زبان لقمان به فرزندش می‌فرماید: «در همه امور زندگی هوشمندانه عمل کن»؛ یعنی متوجه عملی که انجام می‌دهی باش؛ ما باید ظرفیت‌های کاری، علمی و دانشگاهی خود را نسبت به فضای جامعه خود بسنجیم و مدیریت کنیم؛ اگر این تناسب برقرار نباشد مشخص می شود ما هوشمندانه عمل نکرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار