کد خبر: ۵۴۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 22 December 2017
 برخی از نانوایی های شهر یاسوج به جای اینکه نان به مردم تحویل دهند در حقیقت به مردم خمیر شبیه نان می دهند انها اجازه نمی دهند که نانی که در تنور قرار گرفته است به پخت کافی برسد به دست مشتری می دهند حال باید پرسید دلیل این بی کیفتی ایا آرد است؟!

برخی از شهروندان یاسوجی از این وضعیت گلایه دارند و می گویند وقتی می خواهیم به یک نانوایی برویم اول باید نان آن را با دقت نگاه کنیم ببینم آیا به مقدار کافی پخته شده است یانه  آن وقت خرید کنیم که برخی از نانوایی ها وضعیت خوبی ندارند.

نانی که به مقدار کافی در تنور نمانده باشد حالت خمیری دارد و خیلی زود کپک می زند و به حالت خمیر تبدیل می شود که این خود نوعی تخلف محسوب می شود یا در نانوایی مشکلی وجود دارد و یا آتش به این نان نمی رسد.
معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در هشت ماه گذشته بیش از 5 هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی ها در استان انجام شده است که نزدیک به 80 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است و احکام این پرونده ها نیز صادر شده است و متصدیان نیز متعهد شده اند که دیگر تخلفی انجام ندهند.

امیر جانی پور با بیان ایکه بیشتر این پرونده ها در بحث کم فروشی بوده است عنوان کرد: این استان در مقایسه با سایر استان ها بدتر نیست اما بقیه استان ها شرایط ماشین الات کیفیت آرد بهتری دارند و منجر به بالا رفتن کیفیت نان آنها می شود.

وی افزود: گاها در زمینه کیفیت نان لواش مشکلاتی وجود دارد که برنامه ای چهارماه برای کیفیت نان لواش داریم که از یک ماه قبل آغاز شده است در آینده شاهد بهبود و افزایش کیفیت در استان خواهیم بود.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ساماندهی ماشین های پخت، تجهیزکارخانجات تولیدات آرد، نظارت بر تولید و آرد کارخانه جات، گشت های نظارتی دوره ای علوم پزشکی و حوزه بهداشت است که از کارخانه ها بازدید و از آرد تولیدی نمونه برداری می شود آزمایش ها لازم نیز انجام می شود که در صورت نداشتن کیفیت تذکر و در غیر این صورت جهت صدور رای به تعزیرات معرفی می شود.

وی بیان کرد: به همه واحدهای صنفی در خصوص وضعیت بهداشت، پوشش مناسب و رعایت وزن چانه نان تذکرات لازم داده شده است قیمت نان پایین است و هزینه های مازاد تولید نان با قیمت نان خیلی سنخیت ندارد هر چند کیفیت باید مد نظر باشد حقوق مصرف کننده نیز باید رعایت شود.

جانی پور تصریح کرد: در برخی از استان ها افزودنی هایی به نان اضافه می کنند که به دلایلی در استان ما اضافه نمی شود و محدود شده است که در نانوایی های استان مواد غیر مجاز اضافه نکنند که نانوایی ها نیز به دلیل میزان هزینه ها وزن را کاهش می دهند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: به مصرف کنندگان و شهروندان اعلام شده است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با سامانه 124 تماس بگیرند و در کمترین زمان پیگیری و نتیجه اعلام می شود فرم نظر سنجی بین مشتریان توزیع شده است که نظرشان را در خصوص کیفیت نان در استان اعلام کنند

وی بیان کرد: این نظرات جمع آوری می شوند و در مورد این معضلات و پیشنهادات ارتقاس کیفیت را انتخاب می کنیم ضمن اینکه عامل اصلی به نوع و تولید آرد بر می گردد که برای این موارد نیز برنامه هایی را مد نظر داریم که ان شالله جواب دهد و کیفیت بهبود یابد./ایل بانو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار