رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بازرسی وممیزی رسمی از یک کارخانه تولید کنسرو ماهی استان قزوین به منظور تمدید کد EC(مجوزی برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا) توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شد.
کد خبر: ۵۴۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 23 December 2017
راول غلامپور اقدمی در گفت وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: به منظورنظارت ،ردیابی زنجیره تولید از ابتدا تا انتها تولید محصول ، در راستای اثر بخشی و ارزش افزوده بر محصولات تولیدی و اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان، رعایت قوانین بین المللی  واحدهای  فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو وکارخانجات کنسرو سازی، توسط کارشناسان وممیزین رسمی سازمان دامپزشکی ممیزی شده و در صورت احراز شرایط، پروانه بهداشتی با کد اتحادیه اروپا EC)) صادر می گردد.

وی تصریح کرد: کد EC  کد بهداشتی بین المللی است که با اخذ آن از سازمان دامپزشکی تولید کننده مجاز به صادرات به کشور های اروپایی می شود.
دکتر اقدمی تشریح کرد: در بازرسی از واحدهای متقاضی کد EC مواردی از قبیلGMP  واحد و نحوه پیاده سازی سیستم HACCP ، بررسی مستندات، رعایت و بکارگماری الزامات وقوانین بین المللی بازرسی وممیزی می گردد که در صورت دریافت و یا تمدید، کد مزبور توسط واحد بر روی بسته بندی محصول بصورت یک شماره درج می شود و توسط خریدار قابل مشاهده است .
 یکی از کارخانجات تولید کنسرو ماهی به منظور تمدید پروانه بهداشتی  کد اتحادیه اروپا ( EC )  واقع در استان قزوین توسط کارشناسان و ممیزین اداره کل دامپزشکی قزوین بازرسی و ممیزی گردید که موفق به تمدید کد مذکور شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار