نماینده ولی فقیه در قزوین تأکید کرد
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز تأکید کردند و ما نیز در استان می‌باید تمام امکانات خود را در تحقق این دعوت بگذارند.
کد خبر: ۵۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 24 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه بویین‌زهرا برگزار شد، با اشاره به اجلاس سراسری نماز که 30 آذر در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به اجلاس بیست و ششم، بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز تأکید کردند و فرمودند مسؤولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ خود را در خدمت این دعوت بگذارند.

وی افزود: ما هم باید با پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق فرمایشات ایشان حرکت کرده و از همه امکانات استان برای دعوت به نماز استفاده کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نشویم.

امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که وقتی قرآن کریم یهودیان را با مسیحیان مطرح می‌کند، از ناهنجاری‌های یهودیان سخن می‌گوید و حتی در برخی آیات که ناهنجاری‌ها را مشترک در بین یهودیان و مسیحیان مطرح کرده، تأکید می‌کند که آغازکننده، یهودیان بودند و مسیحیان نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان داده‌اند.

عابدینی بیان کرد: خداوند در برخی از آیات تفکیک و تفاوت بین مسیحیان و یهودیان را به خوبی نشان می‌دهد و در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید: «مسلما یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‌‌اند دشمن ‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت و قطع به یقین کسانى را که گفتند ما نصرانى هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‌اند که تکبر نمى‌‏ورزند».

وی ادامه داد: خداوند در آیه 6 سوره صف هم می‌فرماید: «و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌‏کنم و به فرستاده‌اى که پس از من مى‌‏آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن‌ معرفی کرده‌اند و ما هم باید از جنبه فرصت بودن آن استفاده‌ بیشتری کنیم.

عابدینی یادآور شد: ضروری است فرصت‌های فضای مجازی را به خوبی شناسایی کنیم تا بتوانیم بیش از پیش از این فضا برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی مطرح کرد: نماز و دعا برای نزول برکات الهی و دفع بلایا را می‌باید مورد توجه قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار