مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از اعطای تسهیلات به متقاضیان توسعه گردشگری روستایی با هدف توسعه این صنعت در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 25 December 2017

محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفتگو با تابناک قزوین با اعلام این خبر گفت: بر اساس این تفاهم نامه، طرح‌هایی که با اولویت اشتغالزایی و رفع محرومیت، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد و حفظ اشتغال در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، تولید صنعتی، خدمات و ... که از سوی استانداری‌ها معرفی شوند مورد حمایت قرار گرفته و در همین راستا به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری روستایی استان تسهیلات به مبلغ پنج میلیارد تومان با سود هشت درصد اختصاص یافت.
حضرتی با اشاره به توسعه پایدار گردشگری در روستاها افزود: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیم استان برخورداری است و روستاهای بسیاری با شرایط مطلوب برای توسعه گردشگری و صنایع دستی در آن وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های خرد از توانمندی‌های روستاها برای جذب گردشگر بهره‌مند شد.
وی شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان را ساخت، احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی واحدهای گردشگری خواند و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی بانک سینا و با هدف تامین مالی تعدادی طرح در هر استان به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط و فعال در بخش‌های اقتصادی توجیه‌دار و اشتغالزا در چارچوب ضوابط تعیین شده و بخشنامه‌های بانک صورت می‌پذیرد که در حوزه گردشگری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز اقامتی مستقر در روستاها، رستوران‌های بین راهی و کارگاه‌های صنایع دستی مستقر در روستاها و مناطق محروم استان قزوین اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: از مبلغ شش میلیارد و پانصدو هشتاد میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته، مبلغ سه میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان به سرمایه‌گذاران پرداخت و یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در دست اقدام، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان نیز با تکمیل و رفع نواقص پرونده‌ توسط سرمایه‌گذاران به آنها واگذار می‌شود که در مجموع تعداد سه مرکز اقامتی(یک هتل، یک مهمانپذیر و یک اقامتگاه بوم‌گردی)، شش رستوران و واحد پذیرایی بین راهی و سه مجتمع خدمات رفاهی و تفریحی، یک سفره‌خانه سنتی و یک کارگاه صنایع دستی از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.
حضرتی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان بانک سینا در حمایت از طرح‌های گردشگری عنوان کرد: اقدام بانک سینا در حمایت از طرح‌های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته آغاز شده گام مثبتی در جهت توسعه پایدار و رونق در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها به شمار می‌آید که امیدواریم با اشاعه و ترویج آن بتوانیم رشد، توسعه و تولید را به روستاها برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار