رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از برگزاری مجمع جهادگران اعتلای گروه‌های سازندگی استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 28 December 2017

به گزارش تابناک قزوین، حمیدرضا اله بداشتی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجمع جهادگران اعتلای گروه‌های سازندگی استان قزوین پیش از ظهر امروز با حضور جهادگران، مسئولین گروه های جهادی و همچنین مسئولین بسیج سازندگی استان قزوین در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد.
وی ادامه داد: پیش از این گروه های جهادی به صورت پراکنده در مناطق محروم حاضر می شدند و به ارائه خدمات می پرداختند به صورتی که یک گروه جهادی برای ارائه خدمات، در طی یکسال در چندین منطقه حاضر می شد و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می داد.
اله بداشتی تصریح کرد: از این پس هر گروه جهادی مسئولیت خدمات رسانی به یک منطقه محروم خاص را بر عهده خواهد داشت و بر همین اساس در یک بازه زمانی سه تا5 سال در منطقه هدف حضور می یابد و به ارائه انواع خدمات می پردازد.
وی بیان کرد: از این پس این گروه های جهادی به صورت تخصصی با آمادگی کامل و هدفمند، با برنامه دقیق و به صورت کارآزموده در مباحث سازندگی، آسیب های اجتماعی جامعه، اقتصاد مقاومتی و کمک به بحران‌ها پای کار خواهند آمد.
این مسئول تاکید کرد: این گروه ها در حوادث غیر مترقبه و هر مشکلی که در بحث محرومیت زدایی و کمک به مردمیاری مطرح باشد با تغییرات اساسی وارد میدان خدمت رسانی خواهند شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نقاط ضعف اردوهای جهادی در پیش از این، بیان کرد: نداشتن ارتباط مستمر جهادگران با مجموعه هدف،سطح بندی نبودن گروه های جهادی ، محدود شدن اردوهای جهادی در فصل تابستان،ضعف پشتیبانی از اردوهای جهادی،کمرنگ بودن نقش مردم در برنامه های اردوهای جهادی از جمله نقاط ضعف طرح فعلی است که این نقاط ضعف در طرح اعتلای سازندگی از بین میرود.
وی افزود: فعال شدن جهادگران در دهستان هدف تا برچیدن چهره محرومیت از روستا، راه اندازی موسسات خیریه،تعیین نقش اقشار و تقویت ارزش های انقلابی با جذب مردم هدف والای این طرح می باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان یادآور شد: این جلسه دومین جلسه تخصصی بود که با حضور مسئولین گروه های جهادی و فرماندهان حوزه های مقاومت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار