عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قم بر روی گسل زلزله قرار دارد و هر از گاهی به طور خفیف لرزیده است، گفت: بافت های فرسوده ای که در قم وجود دارد نگران کننده است، و نیز با توجه به اینکه قم استان معین تهران است هلال احمر قم باید امکانات و ظرفیت های خود را تقویت نماید.
کد خبر: ۵۴۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گروهی از عکاسان خبری قم از زلزله کرمانشاه با عنوان "چو عضوی به درد آورد روزگار" در نگارستان اشراق با تاکید بر اهمیت توجه به حل مشکلات آسیب دیدگان تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در کرمانشاه و برخی از مناطق، مجلس شورای اسلامی از ابتدای این حادثه وارد میدان عمل شد.

نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا چندین کمیسیون‌ عمرانی، امور داخلی، کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اجتماعی مأمور بررسی وضعیت آسیب دیدگان شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی های لازم گزارش مفصلی در این زمینه در هیأت رئیسه ارائه شد و بحث مفصلی پیرامون نحوه حمایت‌های مجلس از وضعیت زلزله‌‌زدگان مطرح گردید.

امیر آبادی یادآور شد: با هماهنگی‌های لازم میان رؤسای کمیسیون‌ها تصمیماتی اتخاذ و طرحی ارائه شد و در نهایت رقم 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تمامی مناطق زلزله زده مصوب شد که اقدامات خوبی را در رسیدگی به وضعیت مردم رقم زد.

وی اظهار داشت: همچنین حمایت های خوبی از سوی مجموعه ارتش و سپاه شاهد بودیم و آن ها با امکانات خود به صحنه آمدند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت برای بنیاد مسکن هم بودجه خوبی در نظر گرفت ضمن اینکه قرار است در بودجه سال 97 در کمیسیون تلقیق نیز عددی تصویب شود.

وی افزود: در بودجه 97 ماده 10 و 12 قانون بحران رقم هایی برای زلزله پیش بینی شده و دولت لایحه ای در این باره داده است که ما باید از شنبه در کمیسیون تلفیق به مدت 3 هفته و در سه شیفت این اعداد بودجه سال 97 را بررسی کنیم.

امیرآبادی عنوان کرد: دولت یک سری تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای زلزله در نظر گرفت و در بودجه 97 نیز با بررسی های لازم باید دید بودجه ای در نظر گرفته به چه شکل می باشد.

وی گفت: به ویژه در بحث حامل های انژی و اینکه افزایش می یابد یا نه و یا بودجه ای جایگزین آورده می شود جلساتی برگزار خواهد شد .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش مردم رکن مهمی در پیشگیری است در چند شب گذشته در زلزله تهران نگرانی و اضطراب در میان مردم مشهود بود که این ها نشان می دهد باید آموزش هایی در زمینه پیشگیری از سوی رسانه ملی، هلال احمر و بسیج و نهادهای دیگر ارائه شود تا از نگرانی مردم کاسته گردد.

امیر آبادی عنوان کرد: هلال احمر نیز تلاش های خوبی در زلزله اخیر اتخاذ کرد و انتظار می رود همواره دپویی از امکانات شامل مواد غذایی و کانکس داشته باشد و با انبار گردانی این امکانات را به روز کند.

وی گفت: با توجه به اینکه قم استان معین تهران است هلال احمر قم باید امکانات و ظرفیت های خود را تقویت نماید و با امکانات گسترده وارد عمل شود ما این امر را از طریق هلال احمر مرکز پیگیری می کنیم تا امکانات مورد نیاز در بحث بالگرد، چادر، پتو و امکانات اولیه کانکس مورد توجه باشد.

نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل اینکه قم بر روی گسل زلزله قرار دارد و هر از گاهی به طور خفیف لرزیده است بافت های فرسوده ای که در قم وجود دارد نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است اين بافت‌ها مورد توجه قرار گيرد و با استفاده از تسهيلات بانكی و كمک های دولت در جهت بازسازی و کارآمد سازی و به روز رسانی این بافت ها اقدام گردد.

امیر آبادی بیان کرد: چند منطقه قم دارای بافت های فرسوده بیشتری هستند و باید با تسهیلات ویژه و مصالح و معماری جدید با نظارت نظام مهندسی این بافت ها نوسازی شود.

وی گفت: یکی دیگر از دغدغه ها در قم وجود سکونتگاه‌های غیررسمی است که در بخش‌هایی از قم بدون رعایت اصول مهندسی احداث شده است که از طریق تسهیلات و حمایت های شورا و شهرداری باید برای آن ها فکری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار