رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از برگزاری مجمع جهادگران اعتلای گروه‌های سازندگی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 30 December 2017

 حمیدرضا اله‌بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: مجمع جهادگران اعتلای گروه‌های سازندگی استان قزوین امروز با حضور جهادگران، مسؤولان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

وی ادامه داد: پیش از این گروه‌های جهادی به صورت پراکنده در مناطق محروم حاضر می‌شدند و به ارائه خدمات می‌پرداختند به صورتی که یک گروه جهادی برای ارائه خدمات، در طی یکسال در چند منطقه حاضر می‌شد و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: از این پس هر گروه جهادی مسؤولیت خدمات‌رسانی به یک منطقه محروم خاص را بر عهده دارد و بر همین اساس در یک بازه زمانی سه تا پنج سال در منطقه هدف حضور می‌یابد و به ارائه انواع خدمات می‌پردازد.

اله‌بداشتی بیان کرد: از این پس این گروه‌های جهادی به صورت تخصصی با آمادگی کامل و هدفمند، با برنامه دقیق و به صورت کارآزموده در مباحث سازندگی، آسیب‌های اجتماعی جامعه، اقتصاد مقاومتی و کمک به بحران‌ها پای کار می‌آید.

این مسؤول تأکید کرد: این گروه‌ها در حوادث غیرمترقبه و هر مشکلی که در بحث محرومیت‌زدایی و کمک به مردم‌یاری مطرح باشد با تغییرات اساسی وارد میدان خدمت‌رسانی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نقاط ضعف اردوهای جهادی در گذشته بیان کرد: نداشتن ارتباط مستمر جهادگران با مجموعه هدف، سطح‌بندی نبودن گروه‌های جهادی، محدود شدن اردوهای جهادی در فصل تابستان، ضعف پشتیبانی از اردوهای جهادی، کمرنگ بودن نقش مردم در برنامه‌های اردوهای جهادی از جمله نقاط ضعف طرح فعلی است که این نقاط ضعف در طرح اعتلای سازندگی از بین می‌رود.

اله‌بداشتی یادآور شد: فعال شدن جهادگران در دهستان هدف تا برچیدن چهره محرومیت از روستا، راه‌اندازی مؤسسات خیریه، تعیین نقش اقشار و تقویت ارزش‌های انقلابی با جذب مردم هدف والای این طرح است.

گفتنی است، این جلسه دومین جلسه تخصصی بود که با حضور مسؤولان گروه‌های جهادی و فرماندهان حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار