معاون شهردار قم:
معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه ایستگاه مرکزی امکان عبور قطار سریع‌السیر را ندارد گفت: خط اول مترو در حدودی اجرا شده که امکان اتصال به مترو وجود ندارد و به دلیل اینکه شاکله ایستگاه راه آهن موجود شهر امروز امکان تبدیل به ایستگاه مرکزی قطار سریع‌السیر را ندارد معتقد بودیم که هرچند این نقطه امتیازات کارشناسی بالایی داشته باشد از نظر فنی امکان ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ 02 January 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن دوشنبه شب در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه بررسی نحوه عبور قطار سریع‌السیر از قم نیازمند زمان کافی است اظهار کرد: جلسه‌ای دو هفته گذشته دفتر آقای امیرآبادی انجام شد که مسوولان راه‌آهن نیز حضور داشتند و برداشت بر این بود که شمال جمکران منتهی به ایستگاه تبادلی با خط مترو خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه توافق بر این شد که این شرایط مد نظر مسوولان راه آهن نیست و آنها می‌خواهند از شمال جمکران عبور کرده و حتما به صورت آنتنی به سمت ایستگاه مرکزی حرکت کنند و اتصال در دو نقطه در شهر قم باشد.

معاون عمران و شهرسازی شهردار قم گفت: مجموعه راه آهن تاکید دارد که چون استان تاکید دارد که اتصال به مترو باشد ما مخالفت نکردیم و مبنا بر این نیست که آنها بپذیرند تردد از مرکز شهر نباشد و می‌خواهند امکانی بدهند که اتصال به مترو باشد اما از نظر آنها ایستگاه اصلی باید ایستگاه مرکزی شهر قم باشد و آنها مسیر آنتنی را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه مرکزی امکان عبور قطار سریع‌السیر را ندارد گفت: خط اول مترو در حدودی اجرا شده که امکان اتصال به مترو وجود ندارد و به دلیل اینکه شاکله ایستگاه راه آهن موجود شهر امروز امکان تبدیل به ایستگاه مرکزی قطار سریع‌السیر را ندارد معتقد بودیم که هرچند این نقطه امتیازات کارشناسی بالایی داشته باشد از نظر فنی امکان ندارد.

قاری قرآن گفت: در فرضیه آنها ارتباط مترو و قطار بر عهده شهرداری است و خط شمال جمکران از شهرقائم عبور می‌کند که هزینه‌های بالایی برای تملک دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار