برای نخستین بار صورت گرفت
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح غربال شنوایی کودکان 3 تا 5 ساله شهری و روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 02 January 2018

 زهرا غلامرضایی در گفت وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: طرح غربالگری شنوایی برای نخستین بار در مهدهای کودک شهری و روستایی شهرستان قزوین، در گروه سنی سه تا پنج ساله همزمان با کل کشور از دی ماه تا پایان سال جاری با هدف شناسایی و غربال به موقع یک هزار و 200 کودک این گروه سنی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح غربال شنوایی پیش از ین هم در نوزادان آغاز شده بود، ادامه داد: تمام متولدان سطح استان در بخش دولتی مورد سنجش شنوایی قرار می‌گیرند و در حال حاضر با توجه به اهمیت موضوع گروه سنی سه تا پنج سال هم به این گروه اضافه شده‌ است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: افت شنوایی شایع‌ترین اختلال رشدی است که در بدو تولد قابل کشف بوده و شیوع آن در سنین پیش دبستان و مدرسه افزایش می‌یابد.

غلامرضایی یادآور شد: دلیل این افزایش وجود عواملی است که موجب افت شنوایی اکتسابی، افت دیر آغاز و افت پیش‌رونده می‌شود.

این مسؤول مطرح کرد: عدم کشف و شناسایی و نقصان در مدیریت مناسب افت شنوایی در کودکان تبعات اقتصاد وسیعی را در پی داشته و در کنار آن مشکلات متعدد آموزشی، شناختی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار