معاون اجتماعی فرمانده انتظامی قزوین خبر داد
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قزوین از مصالحه 78 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددكاری کلانتری‌ها طی 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 02 January 2018

 ایمانعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین در تشریح عملکرد 9 ماهه مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها به ضرورت خدمات مشاوره ای پرداخت و اظهار داشت: ارتقا بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارت‌های زندگی به افراد از طریق خدمات مشاوره و مددکاری می‌تواند به کاهش آسیب‌های روانی یا اجتماعی و در نهایت کاهش جرم منجر شود.

وی ادامه داد: بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی موجود ناشی از فقدان آگاهی‌های عمومی جامعه و نحوه مدیریت بحران‌های زندگی و ناسازگاری انسان‌ها با محیط اجتماعی بوده و بسیاری دیگر نشأت گرفته از روابط نامناسب خانوادگی و ناسازگاری‌های زناشویی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: بیشترین آمار مراجعان به کلانتری‌ها در حوزه خانواده است و حکایت از فراوانی اختلافات خانوادگی دارد؛ خانواده‌هایی که دچار بحران شده و در واقع نیاز به خدمات فوری و تخصصی جهت رفع مشکل خود را دارند.

محمدزاده گفت: بحرانی که علاوه بر امنیت فردی خود و فرزندانشان را نشانه گرفته است، در صورت حل نشدن شعله‌های آن دامن امنیت اجتماعی جامعه را هم فرا می‌گیرد.

این مسؤول انتظامی با بیان اینکه ارتقا بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارت‌های زندگی به افراد، کاهش آسیب‌های روانی یا اجتماعی و در نهایت کاهش جرم را به دنبال دارد، افزود: در طی 9 ماهه سال جاری بالغ بر 6 هزار و 136 نفر به دوایر مددکاری کلانتری‌ها در سطح استان و شهرستان‌های تابعه مراجعه کرده‌اند که با تلاش مشاوران و مددکاران اجتماعی تابعه 78 درصد آن‌ها منجر به مصالحه شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قزوین مطرح کرد: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها، مشکلات خانوادگی50 درصد، نزاع و درگیری29 درصد و حقوقی 18 درصد بوده که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتری‌ها با برگزاری چند جلسه و پیگیری و رسیدگی به آن موفق به مصالحه آن‌ها شده‌اند.

محمدزاده عملکرد پلیس مشاوره را بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی پلیس دانست که نتیجه کار آن‌ها به تأمین امنیت در جامعه منجر می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح مشاوره فعال از دیگر اقداماتی است که به همت کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاران اجتماعی پلیس در جامعه هدف(مدارس- مساجد و غیره) اجرا که طی 9 ماهه سال جاری 114 جلسه آموزشی در سطح مدارس، مساجد و ادارات برگزار شد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: تعداد 90 جلسه آموزشی درسطح مدارس و در مقاطع مختلف تحصیلی توسط مشاوران و مددکاران کلانتری‌ها برگزار شده که در مجموع تعداد هفت هزار و 319 نفر از جلسات مشاوره‌ای کارشناسان مشاوره در این مدت بهره‌مند شدند.

محمدزاده ادامه داد: مرکز مشاوره آرامش همه روزه آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات در حوزه خانواده، حقوقی، تربیتی، ازدواج و غیره است و شهروندان می‌توانند همه روزه به جزء ایام تعطیل در ساعات اداری به این مرکز مراجعه و یا با شماره 2183456 به صورت تلفنی از خدمات مشاوره‌ای رایگان پلیس در این مرکز بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار