با سرمایه گذاری خارجی:
فرماندار دامغان گفت : نخستین نیروگاه بادی استان سمنان با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی فعالان اقتصادی کشور آلمان تا پایان سال جاری در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 02 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغرمجد  در گفت و گو با ایرنا افزود : برای راه اندازی نیروگاه بادی دامغان بیش از 30 کارشناس آلمانی و 100 نیروی خلاق و دانش آموخته استان سمنان همکاری دارند.


وی با بیان این که با نصب و راه اندازی این نیروگاه 30 درصد برق مصرفی بخش صنعت و خانگی دامغان تامین می شود ، اظهار داشت : براساس برآوردهای اولیه این طرح ظرفیت تامین برق بیش از پنج هزار مشترک بخش خانگی و 500 واحد صنعتی متوسط و کوچک را دارد.


فرماندار دامغان ادامه داد : حضور سرمایه گذاران کشور آلمان در دامغان برای راه اندازی نیروگاه بادی از دستاورد برجام است که آحاد مردم قدردان زحمات دولت تدبیر و امید هستند.


مجد خاطرنشان کرد : به دلیل وزش تندبادهای فصلی در دامغان این شهرستان ظرفیت قابل توجه ای در نصب و تجهیز نیروگاه های بادی را دارد و سرمایه گذاری در این بخش در افزایش رونق اقتصادی در منطقه بسیار تاثیرگذار است.


شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.


به گزارش ایرنا، در 9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.

برچسب ها: نیروگاه بادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار