معاون اجتماعی استان از مصالحه 78 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره ومددكاري کلانتری ها در 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد..
کد خبر: ۵۴۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ 02 January 2018

سرهنگ "ايمانعلي محمد زاده " در گفت و گو با تابناک قزوین در تشريح عملکرد 9 ماهه مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتریها به تشریح ضرورت خدمات مشاوره ای پرداخت و اظهارداشت: ارتقاء بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارتهای زندگی به افراد از طریق خدمات مشاوره و مددکاری می تواند به کاهش آسیب های روانی یا اجتماعی و در نهایت کاهش جرم منجر شود.
وی ادمه داد: خیلی از جرایم و آسیب های اجتماعی موجود ناشی از فقدان آگاهی های عمومی جامعه و نحوه مدیریت بحرانهای زندگی و ناسازگاری انسان ها با محیط اجتماعی و خیلی دیگر نشات گرفته از روابط نامناسب خانوادگی و ناسازگاری های زناشویی است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: بيشترين آمار مراجعین به کلانتری ها در حوزه خانواده مي باشد، حکایت از فراوانی اختلافات خانوادگی دارد خانواده هایی که دچار بحران شده و در واقع نیاز به خدمات فوری و تخصصی جهت رفع مشکل خود را دارند. بحرانی که علاوه بر امنیت فردی خود و فرزندانشان را نشانه گرفته است كه در صورت حل نشدن شعله های آن دامن امنیت اجتماعی جامعه را نیز فرا خواهد گرفت.
سرهنگ محمد زاده با اشاره به اینکه ارتقاء بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارتهای زندگی به افراد، کاهش آسیب های روانی یا اجتماعی و در نهایت کاهش جرم را به دنبال دارد افزود: در طي 9 ماهه سالجاري: بالغ بر 6 هزارو 136 نفر به دواير مددکاري کلانتري ها در سطح استان و شهرستانهاي تابعه مراجعه كرده اند که با تلاش مشاوران و مددكاران اجتماعي كوپهاي تابعه 78درصد آنها منجر به مصالحه شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بيشتر پرونده هاي مصالحه شده در دواير مشاوره و مددکاري كلانتريها مشکلات خانوادگی50 درصد، نزاع و درگیری29 درصد و حقوقی 18 درصد بوده که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتري ها با چندين جلسه و پيگيري و رسيدگي به آن موفق به مصالحه آنها شده اند .
معاون اجتماعی استان قزوین عملکرد پليس مشاوره را بيانگر نگرش جامعه محوري نيروي پليس دانست که نتيجه كار آنها به تامين امنيت درجامعه منجر خواهد شد .
وي عنوان داشت: طرح مشاوره فعال از ديگر اقداماتي است كه به همت كارشناسان مركز مشاوره و مددكاران اجتماعي پليس در جامعه هدف(مدارس- مساجد و...) اجرا که در طي 9 ماهه امسال114، جلسه آموزشي در سطح مدارس و مساجد ، ادارات برگزار شد،
سرهنگ محمد زاده یادآورشد: تعداد 90 جلسه آموزشی درسطح مدارس و در مقاطع مختلف تحصيلي توسط مشاوران و مددکاران کلانتريها برگزار شده که در مجموع تعداد 7 هزار و 319 نفر از جلسات مشاوره ای كارشناسان مشاوره در این مدت بهره مند شدند.
معاون اجتماعی استان قزوین در پایان تصریح کرد: مرکز مشاوره آرامش همه روزه آماده پاسخگويی به سوالات و مشكلات در حوزه خانواده، حقوقي ،تربیتی، ازدواج و .... است و شهروندان مي توانند همه روزه به جزء ايام تعطيل در ساعات اداري به اين مرکز مراجعه و یا با شماره 2183456 به صورت تلفنی از خدمات مشاوره اي رايگان پليس در اين مركر بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار