مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هم اکنون برترین واحدهای اقامتی کشور به لحاظ کیفیت در مشهد فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۴۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 05 January 2018

به گزارش تابناک : محمدرحیم رهنما روز جمعه افزود: واحدهای اقامتی در خراسان رضوی و مشهد به لحاظ اینکه یکی از استانهای مهم در عرصه صنعت گردشگری است از نظر کیفیت و ارائه خدمات در سطح بالایی قرار دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون خراسان رضوی یک سوم واحدهای اقامتی کشور را در خود جای داده و به لحاظ تاسیسات گردشگری با بیش از 1700 واحد رتبه نخست را در این عرصه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 923 واحد اقامتی در این استان وجود دارد. از این تعداد 214 هتل و متل با گنجایش 37 هزار و 158 نفرشب و 318 واحد هتل آپارتمان با گنجایش 25 هزار و 670 نفرشب فعالیت می کنند.
وی افزود: همچنین 391 مهمانپذیر با گنجایش 28 هزار و 123 نفرشب ظرفیت در خراسان رضوی دایر است.
رهنما مجموع گنجایش واحدهای اقامتی رسمی را در خراسان رضوی 90 هزار و 951 نفرشب اعلام و بیان کرد: در کنار این تعداد واحد اقامتی رسمی تعداد 415 خانه مسافر نیز با مجوز فعالیت موقت و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی در زمینه اسکان زائران و گردشگران در مشهد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: از مهمترین دغدغه های عرصه گردشگری در خراسان رضوی ماندگاری مسافر است که باید با برنامه ریزی موثر در این زمینه نسبت به افزایش مدت ماندگاری مسافران اقدام کرد. میانگین کنونی ماندگاری مسافر در مشهد سه روز است. باید برای افزایش این مدت در کنار موضوع زیارت، دیگر زمینه ها از جمله بازارها و سایر جذابیتها تقویت شوند.
خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان سالانه میزبان 27 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.
تاکنون هزار و 500 اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تعداد اثر که از سال 1310 تا پایان سال 1393 ثبت و دارای شماره ملی شده اند شامل 930 بنای تاریخی، 471 تپه و محوطه تاریخی، 58 مورد میراث معنوی، 28 مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. استان خراسان رضوی حدود 10 هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد. استان خراسان رضوی همچنین با 100 رشته صنایع دستی دارای حدود 20 هزار هنرمند فعال در این حوزه است. 14 موزه و 22 مکان تاریخی و فرهنگی در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار