با حضور مسؤولان صورت گرفت
استاندار قزوین به همراه مسؤولان استانی و شهرستانی از طرح‌های بیان‌زایی منطقه بیابانی الله‌آباد، روستای فتح آباد، پاپلی‌سفلی و علیا شهرستان بویین‌زهرا بازدید کرد.
کد خبر: ۵۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به همراه مسؤولان استانی و شهرستانی از طرح‌های بیان‌زایی منطقه بیابانی الله‌آباد، روستای فتح آباد، پاپلی‌سفلی و علیا شهرستان بویین‌زهرا بازدید کرد.

استاندار قزوین در این بازدید با اشاره به پدیده ریزگردها در کشور و در استان قزوین اظهار داشت: با کاشت نهال و درخت در مناطق بیابانی استان به ویژه در منطقه الله‌آباد می‌توان از بروز پدیده ریزگردها و آلودگی هوا جلوگیری کرد.

عبدالمحمد زاهدی اضافه کرد: از آنجایی محیط زیست دارای ویژگی‌های بسیاری است، می‌طلبد در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی تلاش کرد و این به همت مردم و مسؤولان بستگی دارد که مسؤولان باید در این زمینه تدابیر لازم راهکارهای درست را بیاندیشند.

وی با بیان اینکه حدود 100 هزار هکتار اراضی بیابانی در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: این اراضی به عنوان کانون تهدید تلقی می‌شود که می‌توان با اقدامات مطلوب این تهدید را ا بین برد.

استاندار قزوین مطرح کرد: توسعه مناطق بیابانی در استان قزوین می‌تواند موجب بروز پدیده ریزگرد در استان‌های همجوار همچون تهران و البرز شود که باید علیه این پدیده کاشت نهال و درخت را دستور کار قرار داد تا متضرر نشویم.

گفتنی است، در این بازدید علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، حمیدرضا اله‌بداشتی رئیس بسیج سازندگی استان قزوین، علی رحمانی فرماندار بویین‌زهرا هم حضور داشتند.

یادآور می‌شود، در حال حاضر طرح بیابان‌زایی در منطقه بیابانی الله‌آباد، روستای فتح آباد، پاپلی‌سفلی و علیا شهرستان بویین‌زهرا اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار