شهردار آبیک:
شهردار آبیک گفت: مردم شهر آبیک نباید تاوان تولید سیمان و برق چند استان را بپردازند.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علیرضا آگشته در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: تغییر نگرش در مدیریت شهر آبیک با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت‌های اعتباری امری ضروری است تا بتوان در زندگی مردم تحولی ایجاد کرد.

وی با اشاره به شناخت مسؤولان از آلودگی هوای شهر آبیک و آگاهی از راهکارهای قانونی این موضوع افزود: عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده در قانون تصریحا بیان شده که پیگیر وصول آن‌ها هستیم.

شهردار آبیک شرکت سیمان و نیروگاه شهیدرجایی را از واحدهای صنعتی بسیار بزرگ و در عین حال آلاینده زیست محیطی ذکر و ادامه داد: با مماشات نمی‌توان آلودگی هوای شهر آبیک را حل کرد که از رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، طرح دعوا نسبت به این موضوع و ایراد نطق در مجلس از سوی دیگر نماینده مجلس را خواستار هستیم.

آگشته اضافه کرد: هر چند ما هم به عنوان بخشی از کشور باید ادعای دین کنیم اما نباید مردم شهر آبیک تاوان تولید سیمان و برق چند استان را بپردازند چرا که مضرات این واحدهای آلاینده برای شهر آبیک و فواید آن برای جاهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: شهر آبیک با یک ورودی از اتوبان آغاز شده و با یک ورودی و خروجی تمام می‌شود درحالی که انتظار می‌رود مدیریت شهری از ظرفیت جمعیت میلیونی عبور کننده از اتوبان استفاده کند که با توجه به این وضعیت نمی‌تواند استفاده کند.

این مسؤول اذعان کرد: در صورتی که از اراضی دولتی و زمین شهری جهت اجرای پروژه به شهرداری آبیک زمینی اختصاص یابد مدیریت شهری آمادگی تبدیل آن اراضی به پروژه و ثروت را دارد.

شهردار آبیک افزود: آبیک با قدمت شهری در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و سابقه سکنه و اقامت در این منطقه بیش از چند صد سال است.

آگشته ادامه داد: انتظار دریافت پول از دولت را نداریم اما اگر بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت شود، می‌توانیم در تحقق مطالبات به حق مردم شهر آبیک گام برداریم.

وی اضافه کرد: مطالعات طرح خام یکی از چاه‌های آب برای استفاده در فضای سبز به اتمام رسیده و نیازمند چاه دیگری برای آبیاری جنگل‌کاری با 27 لیتر در ثانیه هستیم که باید صورت جلسه شده و به شهرداری تحویل داده شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: جاده چرم‌شهر هیچ کمکی نمی‌تواند به توسعه شهر آبیک انجام دهد چرا که مسیر و فاصله آن از شهر آبیک و افق طرح جامع شهر آبیک هم مشخص است.

شهردار آبیک یادآور شد: جاده چرم‌شهر زیرسازی شده و برای دولت هزینه دارد؛ درخصوص اجرای تقاطع‌ها شهرداری می‌تواند اقدام کند که برای تحقق این امر نیازمند مساعدت مسؤولان هستیم.

* مشکلات آبیک اولویت‌بندی شده است

رئیس شورای شهر آبیک در این جلسه گفت: مشکلات شهر آبیک با شهرهای همجوار که با این شهر فاصله دارد قابل مقایسه نیست و مشکلات آن اولویت‌بندی شده است.

قدیر اینانلو افزود: از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود با توجه به نگاه جهادی که دارند توجه‌ای ویژه به مشکلات شهر آبیک و رفع آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: 12 سال است مردم شهر آبیک از آب‌شرب با کیفیت پایین برخوردار هستند درحالی که لازم است از آب با کیفیت سالم‌تر بهره‌مند شوند.

این مسؤول اضافه کرد: امکانات رفاهی شهر آبیک با بعضی از شهرهای همجوار استان قزوین و البرز قابل مقایسه نیست و می‌طلبد توجه ویژه به مردم این شهر شود.

اینانلو با بیان اینکه مردم شهر آبیک محجوب به حیا بوده و لیاقت آن‌ها بیشتر از وضعیت فعلی است، یادآور شد: از مسؤولان درخواست می‌شود به وضعیت آب و فاضلاب این شهر توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار