در صورت عدم تعیین ساختمان جدید
رئیس دانشگاه پیام نور واحد آبی گفت: اگر در اسرع وقت ساختمان جدیدی برای دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک تعیین نشود، کلاس‌های این دانشگاه ترم آینده در قزوین تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، رضا رسولی‌شربیانی در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک در مدرسه قدیمی و بنای ناایمن واقع شده که سقف آن دو تا سه مرتبه ریزش کرده است.

وی افزود: لازم است با کمک شورای شهر آبیک، مکانی استیجاری در اختیار دانشگاه پیام نور واحد آبیک قرار گیرد که بخشی از اجاره آن توسط دانشگاه پیام نور استان قزوین پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: دانشگاه پیام نور با شهریه کم اداره می‌شود که وجود آن در شهر آبیک به دلیل ورودی استان قزوین ضروری است.

رسولی اضافه کرد: زمینی در شهرک دانشگاهی برای پیام نور واحد آبیک اختصاص داده شده که از شورای شهر درخواست می‌شود نسبت به تهاتر این زمین مساعدت لازم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختمان جدیدی برای دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک در اسرع وقت تعیین نشود، کلاس‌های این دانشگاه ترم آینده در قزوین تشکیل می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: سقف ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک ریزش داشته و ایمنی لازم را ندارد که می‌طلبد تدبیر لازم برای رفع مشکل ساختمان این دانشگاه اندیشیده شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطلب ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه پیام نور گفت: برای اینکه دانشجویان این دانشگاه به زحمت نیفتند لازم است مکان جدیدی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

داود محمدی افزود: دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک می‌تواند جمعیت بیشتری از دانشجویان کرج و تهران را جذب کند.

* آلودگی آب و هوا شرایط زندگی را برای مردم آبیک تنگ کرده است

فرانک فیض‌اللهی عضو کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر آبیک در این جلسه گفت: آلودگی هوای شهر آبیک به همراه کیفیت پایین آب‌ شرب این شهر شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

وی افزود: دریافت عوارض آلایندگی از شرکت سیمان به شهر آبیک از سال 88 متوقف شده و لازم است مجدد پیگیری و احیا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر آبیک ادامه داد: بخش اعظم آلودگی هوای شهر آبیک ناشی از وجود واحدهای آلاینده‌ای همچون نیروگاه شهید رجایی و شرکت سیمان است.

فیض‌اللهی اضافه کرد: شهر آبیک از نظر سرانه فرهنگی، ورزشی و فضای سبز با کمبودهایی مواجه است که لازم است سرانه این مقوله‌ها به حد مطلوب برسد تا جوانان بتوانند بهره لازم را از این فضاها ببرند.

وی با اشاره به مشکل فراگیر بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر آبیک بیکاری جوانان است که پاسخ قانع کننده‌ای برای جوانان نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار