معاون شرکت آب منطقه‌ای قزوین:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین، پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، یدالله ملکی در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: از نظر کمی آب شرب آبیک وضعیت خوبی دارد اما از نظر کیفی مشکلاتی دارد.

وی افزود: ردیف بودجه برای پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به همت دولت و مجلس تحقق یافت که از معدود پروژه‌هایی بود که ردیف بودجه گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین با دو پیمانکار برای تصفیه‌خانه و خط انتقال آغاز به کار کرده و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملکی پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین را سنگین‌ترین پروژه این استان ذکر و خاطرنشان کرد: این پروژه نیازمند اعتبارات لازم است.

وی بیان کرد: پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین سه سال به طول می‌انجامد به شرطی که اعتبار آن به موقع تامین شود.

این مسؤول افزود: اگر تصفیه‌خانه و خط انتقال پروژه انتقال آب سد طالقان به اتمام برسد، آبیک نخستین شهری است که از آن منتفع می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: به شرطی می‌توان آب به فضای سبز اختصاص داد که بتوان چاه از رده خارج را در اختیار شهرداری قرار داد؛ از سویی دیگر به ازای قطع انشعابات فضای سبز می‌‎توان از آب چاه آلوده و از مدار خارج استفاده کرد.

ملکی اضافه کرد: طبق قانون هوای پاک ماده 22 شهرداری‌ها که از آبیاری نوین استفاده کرده‌اند باید از محل پساب شهرها، فضای سبز را آبیاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک که مدرن و امروزی است، بهترین فرصت برای شهرداری آبیک محسوب می‌شود تا از پساب آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.

این مسؤول یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای نمی‌تواند چاه در اختیار شهرداری آبیک قرار دهد بنابراین لازم است تشکیل پرونده داده و نیازهای شهرداری به شرکت اعلام شود تا بتوانیم قراردادها را منعقد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار