عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین باید براساس سیاست‌ها مشخص و تدوین شده باشد تا در توسعه و پیشرفت شهری مؤثر عمل کند.
کد خبر: ۵۴۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 06 January 2018

 فرج‌اله فصیحی‌رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین اظهار داشت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین کلیات چشم‌اندازها، راهبردها و سیاست اجرایی این برنامه تعریف و مشخص شده و به تصویب رسیده است.

وی افزود: قرار بود در مدت یک ماه مسؤولان مربوطه در تدوین برنامه شهرداری، چگونگی تحقق اهداف و تاکتیک‌های عملیاتی شدن این برنامه را ارائه دهند اما تاکنون محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین باید مشخص باشد که اکنون شهرداری چه جایگاهی و چه هدفی دارد و با بکارگیری کدام راهکار‌ها درصدد رسیدن به اهداف دارد.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: چشم‌اندازها در برنامه تعریف شده اما از آنجایی که کلی‌گویی شده، نمی‌توان اندازه‌گیری کرد به همین دلیل باید اصلاح شود و به جزئیات پرداخت.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین اکنون 200 دستگاه اتوبوس حمل‌ و نقل دارد و در برنامه باید مشخص شود که در پنج سال آینده این تعداد به 220 دستگاه برسد؛ یعنی این نهاد هر ساله 20 دستگاه اضافه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: برای تحقق این مهم چشم‌انداز، راهبرد و سیاست اجرایی و شاخص‌های عملیاتی باید در برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین مشخص باشد تا محقق شود.

فصیحی‌رامندی تصریح کرد: باید کلیات برنامه از کیفی‌سازی به کمی تبدیل شود تا قابل سنجش و اندازه‌گیری باشد اما برنامه ارائه شده به شورا قابل سنجش نیست زیرا کمی نشده است.

وی گفت: در برنامه کلی‌گویی شده و موضوعات به صورت ریز بیان نشده است به عنوان نمونه نوشته شده پنج میدان محلی وجود دارد و در افق 1400 این آمار باید به 10 میدان برسد اما راهکارهای اجرایی شدن آن مشخص نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین توضیح داد: برای رسیدن به این مهم باید راهکارهای آن به طور کامل مشخص باشد وگرنه در پنج سال آینده هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

فصیحی‌رامندی ادامه داد: برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین باید براساس سیاست‌ها مشخص و تدوین شده باشد تا در توسعه و پیشرفت شهری مؤثر عمل کند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه ستون‌های مندرج در برنامه شهرداری باید کامل شود، یادآور شد: این برنامه باید در کمیسیون‌های شورا بررسی شود و به تصویب برسد سپس شهرداری آن را به شورا تحویل دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: وقتی وارد شاخص عملیاتی و کمی برنامه‌ دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین می‌شویم اختلاف به وجود می‌آید وگرنه کیفی بودن این شاخص‌ها اختلافی به وجود نمی‌آورد.

فصیحی‌رامندی اضافه کرد: به همین دلیل باید شاخص‌های عملیاتی در برنامه دوم پنج‌ ساله شهرداری قزوین مشخص باشد و همچنین در اجرای هر پروژه شیوه‌های آن شفاف شود وگرنه برنامه ناقص است و تصمیم‌گیری سخت می‌شود.

این عضو شورا مطرح کرد: این درست نیست که ابتدا برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین را تحویل گرفته و سپس در بررسی ابعاد مختلف آن تصمیم بگیریم چراکه چنین شیوه‌ای عاقلانه نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بعد از تصویب برنامه در مرحله اجرا با مشکلاتی از جمله عدم تأمین اعتبار مواجه می‌شویم به همین دلیل باید منابع مالی اجرای هر یک از پروژه‌ها مشخص باشد تا با مشکلی مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار