مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون 90 درصد چغندر قند از مزارع کشاورزی این استان برداشت شده است .
کد خبر: ۵۴۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ 06 January 2018

فرزاد خوش اخلاق، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگو با تابناک قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری 3 هزار و 84 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندر قند رفته که از این میزان 2 هزارو 924 هکتار سطح سبز این محصول بوده است .
وی پیش بینی کرد: امسال 120 هزار تن چغندر قند از این میزان اراضی برداشت شود که تاکنون 103 هزار و 422 تن برداشت و تحویل کارخانه قند شده است .
خوش اخلاق تصریح کرد : در سال زراعی جاری 855 هکتار از اراضی چغندر کاری استان به روش 50 سانتی کشت شده است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت 50 سانتی چغندرقند در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت : در این روش آرایش کشت بصورت مستطیل کوچکتر یا مربع انجام می شود و تراکم به طور مناسب رعایت و امکان فراهم کردن رشد گیاه بهتر انجام می شود .
خوش اخلاق در ادامه به بذر توزیع شده در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت : بیشترین بذر چغندرقند که در استان توزیع شده شامل ؛ 1500 یونیت دروتی ، 1300 یونیت اسپارتاک ، 1050 یونیت پوما و 1300 یونیت فتورا و مابقی سایر ارقام بوده است .
وی خاطر نشان کرد : عدم پرداخت به موقع وجه محصول به زارعین مهمترین مشکل در بحث چغندر قند است که این امر سبب تاخیر در باز پرداخت تسهیلات سلف اخذ شده از بانکهای عامل و در نهایت منجر به جریمه زارعین با نرخ سود بالا خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار