نایب رئیس شورای اسلامی قزوین:
نایب رئیس شورای اسلامی استان قزوین گفت: شهر آبیک به حیاط خلوت صنایع آلاینده‌ای همچون دامداری، کمپوست، سیمان، تولید سموم و نیروگاه تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۴۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 08 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا دلوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شهر آبیک دارای مشکلات زیست محیطی بسیاری است که مردم این شهر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته گاوداری‌های متعددی در حریم شهر آبیک که آخرین نقطه مرز استان البرز است، احداث شده که بیشترین آسیب و صدمات آن متوجه مردم شهر آبیک است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان قزوین با اشاره به احداث گاوداری چند هزار رأسی در مزرعه محسن‌آباد مرز بین آبیک و نظرآباد استان البرز در حوالی روستای احمدآباد ادامه داد: شرکت کمپوست سهیل و نگین دشت بهشت در مرز آبیک و نظرآباد قرار دارد که تمام مشکلات و ضررهای آن نصیب مردم شهر آبیک می‌شود.

دلوی اضافه کرد: به تازگی در حوالی روستای حلال‌آباد شهرستان آبیک مقرر شده گاوداری 6 هزار رأسی ایجاد شود که با زاد و ولد در آینده، تعداد دام‌های سنگین به 15 هزار رأس می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهر آبیک به حیات خلوت صنایع آلاینده‌ای همچون دامداری، سیمان و کمپوست تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: شهر آبیک تاب‌آوری و ظرفیت گاوداری‌های متعدد را ندارد و بوی نامطبوع ناشی از وجود این واحدها و فضولات حیوانی از شاخص‌های آلودگی محسوب می‌شود و موجب آزار مردم شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر آبیک بیان کرد: با توجه به احداث صنایع آلاینده‌ای مانند کمپوست و گاوداری در حریم شهر آبیک باید گفت که دیواری کوتاه‌تر از این شهر وجود ندارد در حالی که این شهر به لحاظ زیست‌محیطی در حال نابود شدن است.

دلوی با گلایه از سرریز شدن پساب تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاسپین یک و تصفیه‌خانه جدید شهر آبیک به اراضی کشاورزی پایین‌دست شهر آبیک افزود: مخالف ایجاد صنایع و اشتغال نیستیم اما الزامات زیست محیطی، مکان‌یابی درست برای استقرار صنایع و هزینه کردن برای تصفیه‌خانه و رعایت مسائل زیست محیطی امری مهم‌تر و ضروری‌تر است که باید مورد توجه جدی مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

این عضو شورا اظهار امیدواری کرد: با تدبیر و همگرایی مسؤولان برای جلوگیری از ایجاد آلایندگی بتوان ذره‌ای از مشکلات زیست محیطی شهر آبیک را رفع کرد.

عضو شورای شهر آبیک افزود: اگر به عنوان نمونه، سرمایه‌گذاری با 100 میلیارد تومان قصد سرمایه‌گذاری دارد باید 500 میلیون تومان برای الزامات زیست محیطی هزینه کند تا مردم شهر آبیک مجبور نشوند مشکلات زیست محیطی را تحمل کنند و هر روز را با بوی نامطبوع فضولات حیوانی و کودهای مرغی و دیگر آلودگی‌ها سپری کنند.

گفتنی است، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اسلامی اذعان کرده بود که ظرفیت گاوداری‌های موجود در شهرستان آبیک بیش از 20 درصد ظرفیت این شهرستان است.

با توجه به این گفته نماینده مجلس و دل‌نگرانی دلوی عضو شورای شهر آبیک و دیگر اعضای شورای این شهر لازم است مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک بیشتر به فکر مردم این شهر بوده و در صدور جواز به صنایع دامداری و مرغداری و غیره اهتمام ویژه داشته باشند و به هر نحوی که شده نسبت به صدور جواز چه در شهرستان آبیک و چه در حریم این شهرستان خودداری کنند تا شاهد گلایه‌های مردمی نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار