مدير منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجين:
مدير منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجين گفت: افرادی بیان می‌کنند شهرداری آب باغستان را در فدک استفاده می‌کند که چنین مطلبی صحت ندارد و درست نیست.
کد خبر: ۵۴۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 08 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، داوود میراشه در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به بوستان ملی باراجین با بیان اینکه باغستان سنتی از رودخانه باراجین آبیاری می‌شود، اظهار کرد: شهرداری قزوین از سال‌های گذشته حق‌آبه داشته و اسناد آن نیز موجود است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد بیان می‌کنند شهرداری آب باغستان را در فدک استفاده می‌کند که چنین مطلبی صحت ندارد و درست نیست.
میراشه با بیان اینکه شهرداری قزوین ۳۰۰ هزار متر مربع آب خریداری کرده است، بیان کرد: این مجموعه تلاش می‌کند به مردم در بوستان ملی باراجین خدمات ارائه دهد تا آنها از فضای آن استفاده بهینه کرده و تفریح خوبی داشته باشند.

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین یادآور شد: ۱۲ هزار متر مربع آب ذخیره می‌کنیم و همین میزان مورد مصرف قرار می‌گیرد تا از بوستان ملی باراجین حراست شود.
وی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این سفر ۲۰ میلیارد تومان برای پروژهای بوستان ملی باراجین تصویب شده و تاکنون نیز پیشرفت خوبی در اجرای آنها داریم.
این مسوول یادآور شد: دو مخزن آب در فدک در حال خاکبرداری هستیم که هر مخزن ۷۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد که بعد از بهره‌برداری کل اقلیم منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین به بوستان ملی باراجین اشاره کرد و گفت: هر چقدر در این مکان درخت بکاریم حفظ آنها نیازمند آب است که باید به این موضوع توجه کنیم.
میراشه بیان کرد: مسافران و توریست‌ها به بوستان ملی باراجین می‌آیند ولی برخی اقدامات مخرب طبیعت از جمله روشن کردن آتش را شاهد هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.
این مسوول ابراز کرد: باید جنگل‌ها را از ابتلا شدن به آتش حراست و مراقبت کرد تا از بین رفتن درختان سبز جلوگیری شود.
مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: این صنعت چند وجه دارد که پرداختن به آن می‌تواند بیشتر مشکلات را با اشتغالزایی و رونق اقتصادی برطرف کند.
وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم صنعت گردشگری را رونق دهیم باید خیابان‌ها و معابر را تمیز کنیم و بسترهای لازم را فراهم کنیم تا گردشگر جذب شهر قزوین شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید انتظار داشته باشد امروز سرمایه‌گذاری کنیم و فردا به نتیجه برسیم بلکه باید همه بدانند جذب گردشگری نیازمند مولفه‌هایی است که باید به همه آنها توجه ویژه‌ای کرد.
میراشه با بیان اینکه نوروز سال ۹۶ گردشگران بسیاری به شهر قزوین آمدند، بیان کرد: باید در سال ۹۷ نیز مقدمات لازم فراهم شود تا مسافران بی‌شماری به این شهر سفر کنند و از مکان‌های تاریخی مذهبی و تفریحی آن استفاده بهینه کنند.
مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین ابراز کرد: پول در گردشگری است و باید به آن باید مسوولان استانی نگاه ویژه داشته باشند تا این صنعت در این شهر رونق یابد.

وی بابیان اینکه در بوستان ملی باراجین 300 هکتار را مدیریت می‌کنیم، ابراز کرد: اگر این بوستان 30 هکتار بود می‌توانستیم باغ مثمر را ایجاد کنیم ولی 300 هکتار را نمی‌توانیم انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار