معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد داشته است.
کد خبر: ۵۴۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 08 January 2018

به گزارش  تابناک، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل با اشاره به عملیات اجرایی راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه گفت: این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر باهدف اتصال این استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و از شهر‌های زاگرس و بیستون عبور می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۵ میلیون و ۱۴۵ کیلومترمربع خاک‌ریزی و ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۶۴ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۴۲۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و خط اصلی پروژه به طول کامل ریل‌گذاری شده است. همچنین میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده ۱۹۰ هزار عدد است.

خادمی یادآور شد: در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۳۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از ساختمان و ۷۲۲ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ متر پل و ۳ هزار متر تونل در این پروژه ساخته شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ایشان همچنین به عملیات اجرایی راه‌آهن همدان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر باهدف اتصال استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد. در این پروژه که از شهر‌های رباط کریم، نوبران و فامنین عبور می‌کند تاکنون بالغ‌بر ۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

معاون راه و شهر سازی افزود: عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری این پروژه تا همدان به اتمام رسیده و ساختمان ایستگاه آن در حال احداث است. در این طرح ۴ ایستگاه به مساحت ۴۰ هزار و ۱۲۴ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع از ساختمان و ۵۹۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده و همچنین برای احداث این خط ریلی ۱۶۵۰ متر پل نیز اجرا شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار