معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین:
معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین گفت: برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین قابلیت پایش و اندازه‌گیری میزان اجرایی شدن برنامه‌ها را دارد.
کد خبر: ۵۴۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 09 January 2018

 علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با بیان اینکه قزوین شهری دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است، اظهار داشت: همه مسؤولان شهری در اعتلا و توسعه شهر قزوین نقطه مشترک دارند و در این راستا با اتخاذ راهکارهای مختلف تلاش می‌کنند.

وی افزود: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین مفاهیم کیفی به کمی تبدیل شده و همین امر موجب شده که این برنامه قابل پایش و کنترل باشد.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین عنوان کرد: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین می‌توان در پایان هر سال میزان اجرایی شدن برنامه‌ها و پیشرفت فیزیکی را اندازه‌گیری کرد تا نتیجه و بازخورد فعالیت‌ها مشخص شود.

خزائلی بیان کرد: برنامه نخست پنج ساله شهرداری قزوین که اتمام آن سال 94 بود توضیحاتی در خصوص آسیب‌های این برنامه و میزان عملکردها و درصد تحقق محتوای برنامه در کمیسیون‌های تخصصی شورای دوره پنجم گزارش‌های لازم ارائه شده است.

این مسؤول یادآور شد: برنامه دوم با چشم‌اندازها، راهبردها، سیاست اجرایی به شورای چهارم ارائه شده و بودجه 96 سال نخست اجرای این برنامه بوده است.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین با بیان اینکه شاخص عملیاتی و نحوه محاسبه شاخص‌ها برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین از سال 96 تا 1400 بوده است، مطرح کرد: بخش‌هایی از این برنامه کامل شده و برخی دیگر در حال تکمیل است.

خزائلی خاطرنشان کرد: در بخش‌های سیاست‌های اجرایی برنامه دوم، تأکیدات و ملاحظات در برنامه‌های مصوب شورای پنجم به صورت شفاف‌تر بیان شده است.

وی با بیان اینکه بودجه 97 شهرداری قزوین براساس برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین حرکت می‌کند، تشریح کرد: این برنامه با کمک اعضای شورای اسلامی شهر قزوین کامل‌تر می‌شود تا با تصویب آن در جهت رشد و اعتلای شهر قزوین و خدمت بیشتر به مردم گام برداریم.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین با اشاره به برنامه نخست پنج ساله شهرداری قزوین اضافه کرد: این برنامه قابل گزارش نبود چون قابلیت سنجش نداشت به همین دلیل نتوانستیم از نظر کمی برنامه فوق را اندازه‌گیری کنیم.

خزائلی به برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: پایه‌ی این برنامه از سال 95 آغاز شده و قابلیت اندازه‌گیری دارد و در پایان هر سال می‌توان میزان اجرای برنامه‌ها را سنجید.

این مسؤول توضیح داد: در برنامه دوم به حفظ و احیای باغستان سنتی تأکید شده و در راهبردها به برند شدن این باغستان و همچنین ایجاد انگیزه برای باغداران به منظور نگهداری از باغات و ایجاد ارزش افزوده در چند نقطه مطرح شده است.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین یادآور شد: در برنامه دوم سیاست‌های حمایتی و اجرایی باغستان سنتی با واحد شمارش قابل اندازه‌گیری است و می‌توان میزان پیشرفت اجرایی برنامه‌ها را پایان سال بیان کرد.

خزائلی بیان کرد: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری قزوین از نظرات و پیشنهادات نخبگان و متفکران استفاده شده است تا چشم‌اندازها این برنامه در راستای توسعه شهر قزوین تعیین و تعریف شود.

وی افزود: همچنین نظرات همه مسؤولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی أخذ و جمع‌بندی شده به همین دلیل تألیف برنامه کار گروهی بوده و از خرد جمعی استفاده شده است.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین گفت: ادعا داریم از نظرات همه صاحب‌نظران در تدوین چشم‌اندازهای برنامه استفاده کرده‌ایم اما با این وجود اگر اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نظر خاصی داشته باشند، در تدوین برنامه بهره می‌بریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار