در 9 ماهه نخست سال جاری
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: حدود 45 هزار نفر از بانوان قزوینی، خدمات غربالگری سرطان پستان را دریافت کردند.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 09 January 2018

ناهید یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با بیان اینکه امروزه یکی از عوامل نگران‌کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است، اظهار داشت: به همین دلیل، در 9 ماه نخست سال جاری در استان قزوین، تعداد 44 هزار و 148 تن از بانوان در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت، معاینه شده و خدمات غربالگری سرطان پستان را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا، سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است، ادامه داد: در ایران، این بیماری، چهارمین علت مرگ زنان 30 تا 70 سال را تشکیل می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: در قزوین، این سرطان، سومین علت مرگ زنان در گروه سنی مذکور است.

* لزوم اقدام به موقع برای درمان ضایعات پیش سرطانی

نرگس شلویری کارشناس میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بهترین راه کاهش خطر سرطان پستان را ضمن رعایت شیوه زندگی سالم، انجام مراقبت‌های معمول، همانند معاینات دوره‌ای و در صورت نیاز به ویژه در افراد پُرخطر، انجام ماموگرافی دانست.

وی عنوان کرد: با شناخت علائم هشداردهنده سرطان پستان و مراجعه به موقع به مراکز جامع خدمات سلامت یا پایگاه‌های سلامت، می‌توان ضایعات پیش سرطانی را قبل از تبدیل شدن به سرطان، زودتر تشخیص داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار