مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تأکید کرد:
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جبران‌ناپذیر است، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری را آگاه‌سازی و آموزش خانواده‌ها دانست.
کد خبر: ۵۵۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 13 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایسنا منطقه قزوین، مریم بیدخام در کمیته پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی با اشاره به اینکه ارائه راهکار در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی، از اهداف تشکیل این جلسه است، اظهار کرد: مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه مغایر با شرع، اخلاق و فرهنگ بوده منشأ بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در استان خاطرنشان کرد: با برگزاری این جلسات، اقدامات دستگاه‌ها درزمینهٔ مبارزه با سوءمصرف مشروبات الکلی موردبررسی قرار می‌گیرد.

بیدخام بابیان اینکه پیشگیری و درمان کاهش آسیب و بازتوانی سوءمصرف الکل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا موردتوجه قرارگرفته است، تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر موضوع با جدیت پیگیری شده و ضروری است که در بحث مشروبات الکلی نیز با مدنظر قرار دادن آموزه‌های دینی از شیوع آن پیشگیری شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جبران‌ناپذیر است، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری را آگاه‌سازی و آموزش خانواده‌ها دانست و افزود: آموزش و آگاه‌سازی در هرکاری اگر جدی گرفته شود مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در سطح ملی و استانی برای کاهش شیوع مصرف مشروبات الکلی، عنوان کرد: مشخص کردن وظایف و نقش دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان در راستای عملیاتی کردن اهداف کمیته کاهش مصرف مشروبات الکلی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با ارزنده توصیف کردن طرح پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی که توسط نماینده سازمان تبلیغات اسلامی استان ارائه شد، نقش دانشگاه علوم پزشکی را به‌عنوان دستگاه همکار در فرایند اجرای طرح بسیار اثرگذار دانست و خواستار مشارکت معاونت‌های بهداشتی و به‌ویژه درمانی دانشگاه در مراحل اجرای طرح شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی از طریق برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای TOT آموزش‌های لازم را به گروه‌های هدف ارائه نماید تا آن گروه‌ها ضمن فراگیری، بتوانند مباحث مطرح نظر درزمینهٔ پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی و سایر آسیب‌های اجتماعی را به مخاطبان خود انتقال دهند.

وی افزود: با اجرای این طرح می‌توان امید داشت که عرصه پیشگیری و مبارزه، ابعاد وسیع‌تری را تحت پوشش قرار دهد و نتایج ارزنده‌تری را به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد؛ سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در محلات 16 گانه هدف (طرح ارائه‌شده توسط تبلیغات اسلامی) نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی TOT اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار