نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه اشتغال و معیشت متأسفانه جایگاه کشور، جایگاه مطلوبی نیست چراکه رتبه 18 را به خود اختصاص داده است و باید در سال 1404 از رتبه 18 به رتبه نخست برسیم.
کد خبر: ۵۵۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 13 January 2018

 داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به جایگاه کشور در تمام حوزه‌ها اظهار داشت: امروز کشور در بسیاری از ابعاد در اوج قله قرار گرفته اما در کسب و کار و اشتغال جایگاه مناسبی نداریم و در تولید علم و فناوری رتبه برتر را در دنیا داریم.

وی ادامه داد: به لحاظ بنیه دفاعی امروز جزء کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شویم و از سند چشم‌انداز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: به لحاظ اقتدار سیاسی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار هستیم اما در تولید و کسب و کار نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

محمدی تشریح کرد: در بین 190 کشور دنیا آخرین رتبه ما در سال 2016، رتبه 118 بود و در رتبه‌بندی 2017 از 118 به 124 تنزل پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در بین کشورهای سند چشم‌انداز که 25 کشور در واقع رقبای منطقه‌ای ما حساب می‌شود، در بین این کشورها طی سال 2016 میلادی رتبه 16 را کسب کردیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در پایان 2017 رتبه به 18 تنزل پیدا کرده و این در شرایطی است که ما طی سال 1404 باید در تمام ابعاد در قله منطقه باشیم و در بیشتر هدف‌گذاری‌ها به آن قله رسیده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان در علم، فناوری، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم ماهواره‌ای، فضایی و هسته‌ای اشاره کرد که از سند چشم‌انداز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

محمدی اضافه کرد: در حوزه اشتغال و معیشت متأسفانه جایگاه کشور، جایگاه مطلوبی نیست چراکه رتبه 18 را به خود اختصاص داده است و تا پایان سند چشم‌انداز زمانی باقی نمانده و باید در سال 1404 از رتبه 18 به رتبه نخست برسیم.

وی گفت: مردم و مسؤولان باید با روحیه انقلابی و بسیجی تمام امور را دنبال کنند تا به اهداف مدنظر دست یافته و به نتیجه نهایی برسیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: باید با تمام توان و با قوای سه‌گانه بتوانیم نقیصه‌ها را دنبال کنیم که در این زمینه اصحاب رسانه می‌توانند مؤثر عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار