عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه همه دوستان هنرمند، ذیل کلمه فرهنگ هستند اما عنوان هنر جایش خالی است، گفت: بنده معتقد هستم حوزه هنر را باید از جغرافیای فرهنگ متمایز کرد.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، احد چگینی در نخستین نشست هم‌اندیشی اهالی فرهنگ و هنر با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: هنرمندان دیگری هم هستند که گویا دعوت نشده‌اند چون جای شأن را در اینجا خالی می‌بینم و باید در نحوه دعوت کردن هنرمندان دقت بیشتری می‌شد.

وی با بیان اینکه هنرمند سرمایه ملی هر سرزمین است و همه به این موضوع اذعان دارند و به آن می‌بالند، ادامه داد: سرمایه کدامیک از این سرمایه‌داران در حال حاضر اقتصادی شده است؟ ما در قزوین هنرمندانی داریم که در آینده به سرمایه‌های بزرگی برای این دیار تبدیل می‌شوند و این جای تأسف دارد که به این ثروت‌ها و سرمایه‌ها در زمان حیاتشان توجه نمی‌شود یعنی باید هنرمند بمیرد تا تبدیل به سرمایه نسل آینده شود؟ کجای کار ایراد دارد؟ چرا زمانی که مرحوم استاد محصص فریاد می‌زد کسی صدایش را نمی‌شنید؟

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یعنی باید بایستیم و بعد از پوسیده شدن استخوان هنرمندان به اینکه آنان سرمایه این شهر و کشور هستند، فکر کنیم؟

چگینی یادآور شد: باید همه ما به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که هنر را اقتصادی کنیم و اگر هنر اقتصادی شود و تولید محتوای هنرمندان را به تولید انبوه برسانیم، قطع به یقین هنرمندان ما نیازی به حمایت دیگران ندارد.

این عضو شورا مطرح کرد: با توجه به اینکه هنر در ذیل واژه فرهنگ تعریف شده است، در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری توجه چندانی به هنر نمی‌شود و بنده معتقد هستم حوزه هنر را باید از جغرافیای فرهنگ متمایز کرد به همین منظور، باید واژه هنری را هم به تابلوی سر در سازمان فرهنگی، ورزشی اضافه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: فرهنگ موضوع و مقوله گسترده‌ای است و در برخی مواقع کمک‌ به یک مجموعه و هیأت هم کار فرهنگی است اما اگر عنوان هنر را داشته باشیم، قطع به یقین هزینه‌های حوزه هنر اختصاصی در حوزه هنر صرف می‌شود.

چگینی توضیح داد: همه دوستان هنرمند، ذیل کلمه فرهنگ هستند اما عنوان هنر جایش خالی است؛ چگونه می‌شود که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حتی یک بیلبورد تبلیغاتی در کل شهر ندارد! اما شهرداری در یک میدان پرتردد به یک هیأت ورزشی مجوز اَبرَ تلویزیون شهری داده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار