عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هنر موجب ارتقای فرهنگ جامعه می‌شود، در واقع فرهنگ‌سازی از رسالت‌های اصلی هنرمندان است.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، سیده‌منیره قوامی در نخستین نشست هم‌اندیشی اهالی فرهنگ و هنر با شهردار و اعضای شورای شهر قزوین اظهار داشت: متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر مشکلات بسیاری وجود دارد که ما در شورای شهر تا جایی که در اختیاراتمان باشد، در جهت رفع این مشکلات، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر تعامل بین هنرمندان و مدیران شهری وجود داشته باشد، می‌توانیم از هنرمندان در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم و مشکلات را کاهش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هنر موجب ارتقای فرهنگ جامعه می‌شود، در واقع فرهنگ‌سازی از رسالت‌های اصلی هنرمندان است.

قوامی مطرح کرد: فرهنگ پدیده پویا و در حال تحول و تکامل است و نخبگان جامعه می‌توانند در تکامل فرهنگ مؤثر باشند، هنرمندان به عنوان بخشی از نخبگان و افرادی که با احساسات و عواطف مردم سر و کار دارند، می‌توانند فرهنگ را به تکامل برسانند.

این عضو شورا اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند چهره شهر را متحول و شادی و نشاط مورد نیاز شهروندان را تأمین کنند و امروز چالشی که وجود دارد، تعامل لازم بین هنرمندان و مدیریت شهری است، اگر بتوانیم این تعامل را افزایش دهیم از یک ارتباط متقابل دو سر بُرد استفاده می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در سطح کلان کشور، مدیریت یکپارچه پسماند مطرح است و در همین راستا برنامه پنج ساله برای آن نوشته شده، یکی از اولویت‌های این طرح این است که سالیانه تولید زباله را دو درصد کاهش دهند که در پنج سال، 10 درصد کاهش تولید زباله را داشته باشند و این موضوع می‌تواند میلیاردها تومان به نفع کشور باشد.

قوامی تصریح کرد: در این چرخه مدیریت یکپارچه، آموزش شهروندان مطرح است و اگر مشارکت شهروندان را نداشته باشیم نمی‌توان به اهداف رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای مشارکت شهروندان نیاز به فرهنگ‌سازی است که می‌توان از ظرفیت هنرمندان در این زمینه استفاده کرد تا به این برنامه‌های بلندمدت دست پیدا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: خواهشی که از هنرمندان دارم، توجه و نگاه آن‌ها به مناطق محروم است چراکه این مناطق بیشتر به ارتقا فرهنگ نیاز دارند.

قوامی توضیح داد: از شهرداری درخواست دارم، امکانات لازم را در اختیار انجمن‌های هنری قرار دهند تا نواحی محروم هم بتوانند از مقوله هنر بهره ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار