برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: اقدامات بهداشتی-قرنطینه‌ای برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین تشدید می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 13 January 2018

 عیسی غیاث‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی و قابل انتقال به انسان است و این ویروس دارای خاصیت بازآرایی بوده و می‌تواند از گونه‌ای به گونه دیگر جهش یابد و بیماری جدیدی را به وجود آورد، از این رو بیماری خطرناکی به شمار می‌رود.

وی افزود: در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تشدید ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای از جمله جلوگیری از تردد افراد متفرقه به داخل مزرعه، ضدعفونی کردن آب آشامیدنی، ضدعفونی کردن خودروهای حمل دان و تجهیزات هنگام ورود به مرغداری‌ها و عبور آن‌ها، خودداری از جابجایی دان و مواد اولیه آن از یک مرغداری به مرغداری دیگر و خرید دان و مواد اولیه آن از مراکز معتبر، ضروری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین مطرح کرد: این اداره در جهت پیشگیری از این بیماری، به طور مستمر طیور روستایی و صنعتی را مورد پایش قرار می‌دهد.

غیاث‌یزدی اضافه کرد: همچنین اقدامات بهداشتی-قرنطینه‌ای در ورودی این شهرستان تشدید شده و با خودروهای حمل طیور زنده بدون مجوز دامپزشکی برخورد جدی صورت می‌گیرد و با افرادی که در سطح شهر هم اقدام به خرید و فروش غیرمجاز طیور زنده می‌کنند، برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار