از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری صورت گرفت
مدیر معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای آوج و سگزآباد از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 13 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محسن اسماعیلی در جلسه‌ای که در سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع تفصیلی شهر آوج که توسط مهندسان مشاور فجر توسعه تهیه شده بود، طی جلسه‌ای در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بررسی، تصویب و مورد تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین این طرح در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت که طی نامه‌ای از طرف این شورا به استان اعلام و پس از تکثیر و ارسال مدارک بهارستان ابلاغ شد.

مدیر معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان این مطلب که طرح مذکور از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده هفت قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر است.

اسماعیلی تصریح کرد: ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیر اساسی منوط به رعایت ضوابط آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی است.

در ادامه حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی بیان کرد: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر آوج با اعتبارات ملی در سال 90 منعقد شد و پس از آن بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعاملات لازم با شهرداری و شورای اسلامی شهر آوج در تهیه هر مرحله از طرح صورت گرفت.

وی افزود: نظرات بخش‌های مختلف مرتبط أخذ و در طرح پیشنهادی لحاظ و منعکس شده است و در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش بینی شده برای شهر آوج تا سال افق 1405 برابر 7549 نفر با محدوده‌ای برابر 158 هکتار با و حریم 790 هکتار) به استناد مصوبه شورایعالی سه تا پنج برابر محدوده شهر و همچنین برای شهر سگزآباد با جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر سگزآباد تا سال افق 1409 برابر 7879 نفر با محدوده‌ای برابر 5/208 هکتار با و حریم 1147 هکتار(به استناد مصوبه شورایعالی 3تا 5 برابر محدوده شهر) تهیه، تصویب و ابلاغ شد.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی یادآور شد: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهرهای آوج و سگزآباد سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می‌شود، و همچنین با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تأمین کاربری‌های خدماتی تهیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار